STEAM kids yra ugdymo sistema skirta tam, kad Jūsų vaikas atrastų mokslininko galias. Šiuolaikiniai vaikai skaitmeninėmis technologijomis naudotis pradeda anksčiau negu pieštukais. Tačiau tėveliams reikia spręsti dilemą – skatinti vaiko pažintines galias, o gal riboti vaiko laiką prie išmaniųjų įrenginių?
Kviečiu vaikus aktyviai veikti!
VšĮ „Mokslo šviesa“ direktorė Gintarė Dzindzalietienė:
STEAM kids akademija skirta vaikams, kurie nori patirti mokslo atradimų džiaugsmą ir, siekiantiems inovatyviai dirbti, mokytojams. Vaikai dažnai klausinėja apie juos supančią aplinką, tačiau suaugusieji ne visada gali žodžiais paaiškinti esmę, o kartais būna per daug pavargę. STEAM ugdymo principai plėtoja kritinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžius, didina darbingumą ir gebėjimą susikoncentruoti ties viena užduotimi. Jaunieji mokslininkai skatinami klausti, aiškintis mokslines tiesas.

Atlikdami įvairią mokslinę, šiam amžiui pritaikytą, veiklą, vaikai išmoksta naudotis įvairiais įrankiais, kelti hipotezes ir argumentuoti rezultatus. Taip jie pamažu patiria ir supranta svarbiausius mokslinio tyrimo etapus. O svarbiausia tai, kad suburta VšĮ „Mokslo šviesa“ komanda ruošia ir pedagogus, kurie nori, gali ir geba tapti STEAM kids ambasadoriais. Tad kviečiu vaikus aktyviai veikti, o pedagogus – realizuoti turimas žinias!
Dalyko pritaikymas kasdienybėje
Kiekvienas vaikas natūraliai yra smalsus, o vaikiško smalsumo draudimai ir ribojimai nepažabos. Kuo daugiau drausi – tuo labiau bus geidžiamas uždraustasis vaisius. Tačiau sprendimų, kaip nukreipti vaiko pažintį su technologijų plėtra – visuomet yra. Reikia vaikui parodyti teisingą kelią, pasitikėti jo laisvu apsisprendimu ir priartinti jį prie pozityvių dalykų.
Paprastai tikslieji mokslai yra vertinami kaip sunkūs, sausi ir neįdomūs. Viena iš priežasčių yra pernelyg teorinis tiksliųjų ir gamtos dalykų mokymas, trūksta praktiškumo bei supratimo, kaip tikslieji dalykai gali būti pritaikomi kasdieniniame gyvenime. Tačiau nūdienos realybėje yra išeičių. Viena jų – STEAM krypties neformalus vaikų ugdymas.
Ugdymas vienoje vietoje – sutaupo tėvelių laiką
Ikimokyklinio ugdymo pedagogė Rūta Dubrovskytė:
STEAM kids akademija organizuoja užsiėmimus, kurių tikslas – suburti vaikus, besidominčius gamtos mokslais, technologijomis, matematika ir menais. Matydami ateities vizijas, mokslininkai informacinį mąstymą rekomenduoja pradėti ugdyti kuo anksčiau. Mokytojai vis ieško naujovių kuo sudominti vaikus.
Kuo anksčiau – dar ikimokykliniame ugdyme – svarbu ugdyti vaikų loginį, analitinį mąstymą, naudoti šiuolaikines priemones ir metodus. Užsiėmimų pagalba vaikai plėtoja kritinio mąstymo įgūdžius, tobulina tyrinėjimo ir pažinimo kompetencijas, lavina matematinį ir loginį mąstymą.

STEAM kids būrelis – tai tarpdisciplinė mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos programa, kurios metu vaikai įgis inžinerijos, robotikos, programavimo, matematikos, gamtos mokslo žinių, o pedagogai tobulins savo kvalifikaciją ir įvaldę šiuolaikines ugdymo priemones, galės drąsiai dirbti su naujos kartos vaikais. O svarbiausia, kad viskas sukurta tėvelių patogumui. Darželyje ar mokykloje vykstantys užsiėmimai – sutaupo tėvelių laiką, kuro kaštus ir padeda išvengti spūsčių, vežiojant vaikus į būrelius. Viskas – vienoje vietoje!
Grįžtama prie pamatinių vertybių
Kiek žmonių, tiek ir nuomonių, tačiau patyrę edukologai teigia, jog progreso, technologinės pažangos ribotu laiku prie kompiuterio – nesustabdysime. Šiandien visame pasaulyje populiarėja STEAM ugdymas. STEAM kids akademija kviečia šiuolaikinius pedagogus susiburti, dalintis geraja patirtimi, skleisti gamtos mokslų ir technologijų plėtrą. Ateities žmogaus poreikiai kelia kitokius reikalavimus mokytojams. Technologijų pažanga, informacijos gausa įgalina žmones greitai ir operatyviai gauti reikiamas žinias, bei mokytis savarankiškai.
Vis mažėja priklausomybė nuo tiesioginių autoritetų, todėl esminis pedagogo vaidmuo – kinta. Grįžtama prie tikrų, dar prieš daugelį metų pastebėtų vertybių. XX amžiaus pradžioje žymus Mažosios Lietuvos filosofas Vilhelmas Storosta – Vydūnas, auklėjimo tikslą siejo su žmogaus esme, jo prigimties jėgomis, paskirtimi gyvenime. Vydūnui žmogus – didžiausia vertybė.
Jis gimsta, kad taptų tikru žmogumi, kad subrandintų savyje žmoniškumą, t. y., kad kasdien stiprėtų jo teisingumas, veiklumas, lavintųsi gerosios savybės. Taigi ugdymą Vydūnas suprato kaip visapusį procesą, t. y. žmogaus dvasinių, protinių ir fizinių galių plėtojimą. Anot mąstytojo, žmogus gimsta su tam tikromis psichinėmis galiomis – gabumais, mąstymu, polinkiais. Šias galias irgi reikia ugdyti, lavinti, brandinti, formuoti pozityvaus veikimo, mokymosi įpročius.

Mokslo tiesos pradinukams
Mokytoja metodininkė Dalia Valaikienė:
Kartais mokiniai susiduria su sunkumais. Kaip į juos reaguosime, taip galime paveikti vaikų norą sėkmingai atrasti sprendimą. Norėdami, kad mokiniai būtų atkaklūs, turime pagelbėti jiems, padrąsinti. Pasinėrę į įvairią mokslinę, atitinkamo amžiaus tarpsniui pritaikytą veiklą, netgi pradinių klasių mokiniai išmoksta naudotis įvairiais įrankiais, kelti hipotezes ir argumentuoti rezultatus.

Taip jie pamažu patiria ir supranta svarbiausius mokslinio tyrimo etapus. Siekiame, kad mokymosi praktikoje vaikai dirbtų komandose, vartotų bendrą kalbą su tiksliais terminų apibrėžimais. Tai palengvina bendravimą – vaikams paprasčiau perduoti savo pastebėjimus vieni kitiems. Pamokose taikome pavyzdžius iš realaus gyvenimo, visi technologiniai sprendiniai imami iš supančios aplinkos, ieškome įvairesnių temų.
Suprogramuoti protėvių kovas
„Dirbami su mokiniais dažnai girdime tėvelių klausimus kodėl nevedame užsiėmimų ikimokyklinio amžiaus vaikams. STEAM kids užsiėmimai patinka patiems mažiausiems. Atlikdami įvairius bandymus, inžinerinius projektus vaikai mokosi bendradarbiauti, ugdomi jų ne tik loginiai, bet ir socialiniai įgūdžiai. Džiaugiuosi, kad vis daugiau pedagogų Lietuvoje domisi STEAM veikla, ieško būdų kaip vaikus sudominti, pamokas vesti netradicinėse erdvėse. Mums svarbu padėti vaikams formuoti charakterį – ne tik dalykines ir pažinimo kompetencijas, bet ir komunikavimo, mokėjimo mokytis. Siekiame, kad mokymosi praktikoje vaikai dirbtų komandose, vartotų bendrą kalbą su tiksliais terminų apibrėžimais. Tai palengvina bendravimą – vaikams paprasčiau perduoti savo pastebėjimus vieni kitiems“ – teigia VšĮ „Mokslo šviesa“ direktorė Gintarė Dzindzalietienė.
Populiarėja visame pasaulyje
Visame pasaulyje populiarėja integruotos kelių dalykų pamokos, kuriame susilieja istorija, matematika, literatūra, užsienio kalbos bei gamtos mokslai į vieną visumą. Ugdymas grindžiamas ne teorija, o žaidimu ir pramogomis bei eksperimentais, technologijų pagalba sprendžiami net sudėtingiausi uždaviniai. STEAM kids akademijoje vaikas patenka į laboratoriją, kurioje gausybė kolbų, tyrimo įrankių, vyksta žaidimai ir eksperimentai.
Su vaikais dirba profesionalios mokytojos, kurios tikrai nelieps aklai „išzubrinti“ vaikui nesuprantamas frazes. Vaikai patirs bendravimo, pažinimo, buvimo kartu bei didžių dalykų atradimo džiaugsmą.
Programos subtilybės ir kolegoms
„Dirbdama kartu su VšĮ „Mokslo šviesa“ ir dalyvaudama jų rengiamose veiklose supratau, jog įgytomis žiniomis ir patirtimi galiu pasidalinti ne tik su savo mokiniais, bet ir kolegomis, dalintis sukaupta metodine medžiaga, užduotimis. Todėl komandos plėtra, pedagogų rengimas tapti STEAM kids ambasadoriais yra viena iš mūsų esminių komandos užduočių“, – akcentavo mokytoja metodininkė D. Valaikienė.
Siekiame kokybiško švietimo Lietuvos vaikams. Linkime nepasimesti technologijų pasaulyje, išmokti jas valdyti, nes tai visų mūsų ateitis.
STEAM KIDS:
- Mokslinio ir kritinio mąstymo ugdymas
- Draugiška atmosfera ir komandinis darbas
- Šiuolaikiniai metodai ir ugdymo inovacijos
Kviečiame vaikus į STEAM kids akademiją, o ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogus tapti STEAM kids ambasadoriais savo įstaigoje. Registracija: www.steamkids.lt