Naujosios Akmenės vaikų lopšelyje-darželyje „Žvaigždutė“ įvyko tarptautinė pažintinė-praktinė konferencija „Logopedinių pratybų dermė bendradarbiaujant su muzikos pedagogais“.
Konferencijos dalyvius pasveikino Akmenės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Nijolė Lukauskaitė, Akmenės rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos l. e. direktoriaus pareigas Andželika Adolevskienė ir Naujosios Akmenės vaikų lopšelio-darželio ,,Žvaigždutė“ l. e. direktoriaus pareigas Rasa Dagelienė.
Ikimokyklinę įstaigą lankantys vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia lopšelio-darželio aplinkoje, apsupti bendraamžių, ugdytojų, specialistų. Vaikų kalba ima sparčiai vystytis pradėjus lankyti vaikų darželį, o naudojant inovatyvius ir kūrybiškus metodus vaikai tarsi žaidžia.
Logopedinės pratybos grindžiamos teiginiu, kad vaikų kalba ir judesiai turi glaudų funkcinį ryšį. Žodis, ritmas ir muzika tikslina laiko ir erdvės suvokimą, ugdo veiksmų nuoseklumą, dėmesingumą. Judesiai pagal muziką teigiamai veikia psichikos raidą bei bendravimo įgūdžių formavimąsi. Įvairūs kūno judesiai kartu su ritminiu deklamavimu gali puikiai tobulinti vaiko bendrąją bei smulkiąją motoriką, kalbos padargų paslankumą.
Darželiuose dirbantys logopedai, muzikos pedagogai daug dėmesio skiria taisyklingam garsų, žodžių tarimui, kalbiniam kvėpavimui, iškvepiamo oro srovės stiprinimui ir ilginimui. Nuoseklus, nuolatinis logopedinių pratybų atlikimas padeda vaikui išmokti kalbėti ramiai, tolygiai kvėpuoti, greičiau išmokti tarti garsus. Net ir pati mažiausia vaiko pažanga toliau veda į gražią taisyklingą kalbą.
Muzikavimas instrumentais ir vaikų kūryba – tai dar viena aktyvi muzikinė veikla. Grojimas skudučiais, išilgine fleita, dūdelėmis, ritminių improvizacijų kūrimas akmenukais, įvairių pagaliukų, lazdelių, molinukų naudojimas gali tapti viena svarbiausių korekcijos grandžių, lavinant vaikų smulkiąją motoriką. Vaikams patinka atrasti garsus ir ritmus, kurti savo muziką ir ją atlikti.
Konferencijoje skambėjo dalykiški, išsamūs ir aktualūs pranešimai.
Akmenės rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos vyresnioji logopedė Jūratė Plienienė skaitė pranešimą „Logopedinė pagalba Akmenės rajono ugdymo įstaigose“.
Akmenės gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus „Gintarėlis“ logopedė metodininkė Laura Ivanovienė, muzikos mokytoja metodininkė Vitalija Guobienė pranešimo metu kalbėjo apie „Logopedo ir muzikos mokytojo bendradarbiavimo patirtis“. Stendinį pranešimą „Linksmieji pirštukai“ pristatė Šiaulių lopšelio-darželio „Varpelis“ meninio ugdymo mokytoja metodininkė Rima Barkauskienė, o logopedė Birutė Navickienė perskaitė pranešimą „Logopedinio kabineto aplinka“. Socialiniai partneriai iš Latvijos Respublikos, Aucės miesto vaikų lopšelio-darželio „Vecauce“ logopedė Lilita Svilaine, darželio vedėja Inita Bilkšte, pasidalijo savo darbo gerąja patirtimi pranešime „Logoritminės pratybos vaikų kalbos ugdymui muzikos valandėlių metu“.
Naujosios Akmenės vaikų lopšelio-darželio „Buratinas“ vyresnioji logopedė Dovilė Strakšaitė, vyresnioji muzikos mokytoja Živilė Garbaliauskienė išsamiai kalbėjo apie logopedo ir muzikos mokytojo veiklos panašumus. Apie skudučiavimo naudą aktyvinant artikuliacinį burnos aparatą ir lavinant kalbinį kvėpavimą, kaip teisingai paruošti vaiko lūpų padėtį pradedant atlikti pratimėlius su skudučiu, dūdele, išilgine fleita, pasakojo Naujosios Akmenės vaikų lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ vyresnioji logopedė Monika Dimitrevičiūtė, neformaliojo švietimo mokytoja (muzikos mokymas) ekspertė Ona Deniušienė. Vaizdinėje pranešimo medžiagoje specialistės pademonstravo muzikavimo procesą ir jame įgytus vaikų įgūdžius, kurie gali vystyti ritmo pojūtį, motoriką, judesių koordinaciją ir net formuoti taisyklingo kvėpavimo įgūdžius.
Konferencijos dalyviai aktyviai įsiliejo į edukacinę erdvę muzikuodami netradiciniais instrumentais: savo kūno dalimis, barškučiais, mango pliauškučiais ir muzikiniais vamzdžiais. Atrasti garsus ir ritmus, kurti muziką ir ją atlikti su skudučiais pabandė visi sudarydami didelį orkestrą. Gausus minčių lietus, daug naujų idėjų pasigirdo užbaigiant diskusijas apie taip reikalingą bendravimo ir bendradarbiavimo naudą lavinant mažąjį darželinuką.
Naujosios Akmenės vaikų lopšelio-darželio „Žvaigždutė“ vyresnioji logopedė Monika Dimitrevičiūtė,
neformaliojo švietimo mokytoja (muzikos mokymas) ekspertė Ona Deniušienė