Jeigu turite verslą, kuris jums nebėra įdomus ir jis tiesiog yra be jokios naudos – tokiu atveju siūlome jį parduoti ir suteikti galimybę kitam žmogui atgaivinti Jūsų idėją, kuri patiko, kuri gali būti pelninga ir tuo pačiu graži.
Apskritai skelbimų, kuriuose yra minima „parduodu verslą“ yra vis daugiau. Kodėl? Kadangi daugelis vietoje uždarymo parduoda ir užsidirba. O žmonės tikrai mielai perka, kadangi jiems patinka generuoti idėją, kuri jau yra pradėta, tad dažniausiai tai didina tikimybę, kad viskas eisis sėkmingai.
Kur dėti pardavimo skelbimą?
Pirmiausia reikia nuspręsti – koks yra greičiausias būdas parduoti verslą? Dažniausiai dedami skelbimai internete, kadangi šiais laikais, kad ir ko žmogui reikia – pirmiausia jis naršo Google, o ne skaito laikraščius. Tad ir planuojant parduoti verslą – siūlome jums taip daryti.
Tiesa, kad pavyktų pasiekti kuo daugiau tikslinių klientų, kuriuos tikrai domina tokia idėja pradėti savo veiklą – reikia rinktis tokius skelbimų puslapius, kurie ir yra skirti verslo pardavimui. Esame tikri, kad tokiu atveju ne tik pavyks kur kas greičiau parduoti, tačiau taip pat ir kur kas paprasčiau įvertinti rinką.
Kai kuriems atrodo, kad jų parduodamas verslas yra vertas daugiau nei yra išties. Kodėl? Kadangi dažniausiai remiamasi ne tik pelno ir išlaidų santykiu, tačiau vertinami ir moraliniai aspektai, kurie yra svarbūs tik tam žmogui, kuris verslą kūrė. Tam, kuris jį pirks – jokio skirtumo kiek jūs naktų nemiegojote, kol verslas buvo sugeneruotas. Taigi, kitų verslų pavyzdžiai gali padėti ne tik greičiau rasti klientą, kadangi nustatyta kaina bus racionali, tačiau taip pat ir įvertinti konkurentus, kurie taip pat parduoda verslus.
Tokių puslapių yra ne vienas, tad visada geriausia yra patalpinti kuo daugiau skelbimų, kadangi tai greitina pardavimą ir kliento paieškas.
Racionalios verslo kainos nustatymas
Grįžtame prie to, kad verslo pardavimas neatsiejamas nuo racionalios kainos nustatymo. Kodėl sakome racionalios? Būtent dėl to moralinio aspekto, kuris dažniausiai lemia kur kas didesnės kainos, nei turėtų būti, nustatymą. O dėl to dažniausiai pardavimo procesas trunka labai ilgai, ilgiau. Žinoma, jeigu jums tai nėra svarbu, turite laiko – galima laukti. Tačiau supraskite, kad tie žmonės, kurie perka verslus – taip pat skiria laiko analizėms ir nori sumokėti tiek, kiek ir verslas vertas. Galiausiai, juk visi visada nori kuo daugiau sutaupyti, tad užsikeldami didelę kainą galite taip niekada ir nesulaukti savo kliento.
Kaip jau minėjome, kainas tiksliau padeda nustatyti konkurentai, tiksliau, tie žmonės, kurie parduoda verslą labai panašu į Jūsų. Žinoma, bus labai daug smulkmenų, kurios skirsis, tačiau bent jau tematika – pagreitina paieškas ir analizes.
Kitas svarbus aspektas yra buhalteriniai niuansai, kurie apima ne tik pelną, pajamas, tačiau taip pat ir išlaidas. Čia labai gelbėja specialistai, kurie padeda suprasti skaičius. Tikrai ne kiekvienam jie yra aiškūs. Labai gerai, kai pardavėjas pateikia aiškius ne tik skaičius, tačiau taip pat ir galimas prognozes – kiek pavyks pasiekti per tam tikrą laiko tarpą. Taip, kinta investicijos, tačiau dažniausiai pirkėjai bent jau pačioje pradžioje tikrai sutinka investuoti kiek daugiau, kad tik paskui galėtų ramiai laukti, kol verslas generuos pelną.
Žinoma, kinta ir išlaidos, kurios yra reikalingos, kad verslas veiktų. Tai yra ne tik įranga, tačiau ir reklama, patalpų nuoma bei kitos smulkmenos. Apie tai reikia rašyti kuo išsamiau skelbime, kadangi galimas pirkėjas turi suprasti – kaip atrodo bendras verslo išlaikymas. Tikrai nereiškia, kad daug išlaidų turintis verslas kainuos pigiau. Tikrai ne. Tačiau dažniausiai daugiau išlaidų turintis verslas turi generuoti ir daugiau pajamų, tad labai svarbus tas balansas, kurį pavyksta pasiekti. Tai ir reikia aptarti skelbime, kuris bus dedamas. Lygiai taip pat tuo remiantis reikia nustatyti verslo kainą, kuri turi atitikti jo generuojamas pajamas.
Išsamus skelbimo aprašymas
Straipsnyje labai dažnai minime, kad reikalingas labai išsamus skelbimo aprašymas, kuris padeda žmogui kuo detaliau susipažinti su verslu net neužduodant jokių papildomų klausimų. Kuo plačiau viskas bus aprašyta – tuo Jūs, kaip pardavėjas, sulauksite klausimų, kurie dažniausiai tik vargina ir tuo pačiu gaišta Jūsų laiką,
Dažniausiai puslapiuose, kur galima talpinti tokio tipo skelbimus, taip pat dažniausiai yra tam tikros pildymo formos, kurios padeda labai paprastai suvesti pagrindinę info, kurią turi žinoti žmogus, kuris ieško verslo pirkimui, tai yra labai patogu, kadangi net nereikia sukti galvos – kokią info parašyti, kadangi tereikia užpildyti pateiktas formas.
Tiesa, dažniausiai paliekama ir vieta savo aprašui. Čia irgi siūlome pasistengti, kadangi tikrai ne visada paprasta rasti pirkėją, kuriam tiktų Jūsų verslas. Dėl to reikia jį suvilioti. Lygiai taip pat kaip ir bet kokį klientą. Reikia jam parduoti ne tik verslą, tačiau gerą idėją, kurią norėtųsi vystyti.
Internetinių verslų pasiūla
Pastebima, kad šiuo metu bene daugiausia dėmesio sulaukia internetiniai verslai. Kodėl? Kadangi jų atsiranda labai daug, kasdien. Įvairūs projektai gali reikalauti daugiau laiko nei žmogus tikėjosi, arba jie gali nenešti tokių pajamų – kokių norėta. Bet kuriuo atveju tai yra labai patogi uždarbio forma, kurios galimybės yra labai plačios.
Nuo reklamų iki pardavimų, savo tekstų, savęs, prekių… Svarbiausia yra rasti nišą, kuri Jums labiausiai tinka. Labai dažnai kalbama apie tai, kad šiuo metu uždirbti internetu yra labai paprasta, tačiau ne visi imasi iniciatyvos. Taigi, jeigu žmogui sunku – verslo pirkimas jam dažniausiai ir tampa geriausia galimybė. Svarbiausia, kad žmogus, kuris parduoda, tai yra Jūs, kaip jau minėjome – pieštumėte idėją, kurią norėsis pirkti, kuri atrodys verta laiko bei dėmesio, galiausiai, kuri būtų verslas vystymo. Dažniausiai visi projektai to verti, tik jiems reikia rasti žmogų, kuris norėtų tuo užsiimti.
Kada laikas parduoti verslą?
Natūralu, kad kartais verslas atneša ne tik pajamas, tačiau taip pat ir moralinį pasitenkinimą. Tai yra labai džiugu. Tačiau tokio verslo pardavimas dažniausiai labai liūdina, gali būti sunku tarti sudie veiklai į kurią buvo investuota labai daug laiko ir tuo pačiu pastangų. Visgi, reikia suprasti, kad neverta gaišti savo laiko ir tuo pačiu skirti jo veiklai, kuri neneša Jums jokio pasitenkinimo. Galiausiai, dažnai svarbus, o gal net ir pats svarbiausias yra finansinis pasitenkinimas, kadangi kai jo yra per mažai – paprasčiausiai neverta dirbti.
Žinoma, kai kurie verslai turi sezoniškumus, tad reikia įsivertinti ir šį faktą. Pirmiausia reikia galvoti apie save. Jeigu Jums atrodo, kad šiuo metu ateina ne tokie geri laikai verslo plėtojimui – visada galima parduoti tiems, kurie norės generuoti idėją, turės laiko, žinoma, tiems, kurie supranta, kad net ir esant sudėtingoms situacijoms tikrai galima sėkmingai uždirbti. Tačiau reikia noro, laiko ir pastangų. Jeigu jūs neturite nei dviejų jų – laikas tarti viso gero verslui, kadangi tikrai atsiras žmogus, kuris jį prižiūrės geriau nei jūs.
Svarbu – tinkamai sutvarkyti dokumentai
Galiausiai, paskutinis aspektas, kurį reikia įvertinti yra tai, kad po bet ko pardavimo labai svarbu tinkamai sutvarkyti dokumentus. Ir jokio skirtumo, ar tai yra automobilis, ar verslas. Paprasčiausiai jeigu dokumentai bus Jūsų darbu, o žmogus vykdys veiklą netinkamai, deja, atsakingas būsite jūs. Ir šiuo atveju reikia vengti bet kokių galimų klaidų bei bandymų sutaupyti notarui ar panašiai. Tai yra darbas, kurį svarbu atlikti tinkamai, kadangi tik tokiu atveju galėsite būti ramus, kad pilnai baigėte veiklą.
Dokumentų tvarkymui taip pat visada siūlome samdyti specialistus, kadangi tai yra garantija, kad viskas bus taip, kaip reikia. Šiuo metu specialistų paslaugos yra labai įvairios, tad visada geriausia yra tartis su tais, kurie siūlo paslaugas nuo a iki ž. Tai leis būti ramiu, kad viskas atlikta tinkamai ir tuo pačiu pardavus verslą galėsite visiškai pamiršti, kad veikla buvo vykdoma.
Ir pabaigai…
Jeigu esate pavargęs nuo veiklos – šiuo metu tikrai yra pats geriausias laikas ją parduoti. Žmonių, kurie nori imtis naujų idėjų – tikrai yra labai daug. Svarbiausia yra įdėti pastangų tikslo siekimui. Lygiai taip pat ir internetinių projektų gausa dažniausiai atima žadą. Daugelis yra gana pelningi, tačiau lygiai taip pat reikia stengtis, kad su jais pavyktų pasiekti kuo daugiau. Tai nebūtinai reikalauja daug pinigų, dažniausiai laiko ir noro. O kuo labiau žmogus tiki ta idėja, kuri yra daroma, žinoma, tuo jam dažniausiai pavyksta geriau generuoti net ir tą projektą, kuris yra tik su minimaliais pagrindais.