Kaip pritraukti talentus? Klausimas, kuris tikrai kyla daugumai darbdavių, siekiančių suformuoti stiprią, konkurencingą bei motyvuotą komandą. Personalo atranka, žinoma, nėra lengvas procesas, tačiau, esant poreikiui, pasitelkus į pagalbą žmogiškųjų išteklių partnerius, viskas gali vykti ženkliai greičiau ir paprasčiau. Ar žinote, kaip?
Pirmasis žingsnis – susipažinimas su organizacija bei poreikių išgryninimas
Pirmojo etapo metu su į pagalbą pasitelktais specialistais išsamiai aptarsite organizacijos poreikius, susijusius su personalu. Specialistai taip pat atliks darbo organizacijoje bei organizacinės kultūros analizę. Pirmajame etape surinkta informacija bei analizės rezultatai pasitarnauja visame likusiame atrankos procese. Nusistačius aiškius atrankos terminus bei minimalų pristatomų kandidatų skaičių, galima „keliauti“ ir į kitus personalo atrankos etapus.
Antrasis žingsnis – strategijos kūrimas
Antrasis etapas yra orientuotas į tinkamiausių talentų paieškos, pritraukimo ir vertinimo strategijos sukūrimą. Visi, kas bent kartą gyvenime yra rengę strategijas, žino, kad tai laikui imlus darbas, tačiau jį būtina atlikti, norint pasiekti geresnius rezultatus. Planas yra būtinas tam, kad talentų paieškos, atrankos bei vertinimo procesai nebūtų padriki, o rezultato būtų siekiama kryptingai, t. y., žinant, ko ir kodėl ieškome. Gera žinia yra ta, kad Jums patiems šios strategijos ruošti nereiks, nes tą už Jus atliks Jūsų pasirinktas personalo atrankos partneris.
Trečiasis žingsnis – kandidatų pritraukimas
Trečiajame etape rengiami darbo skelbimai ir atliekama jų sklaida. Darbo skelbimas, kaip žinia, neturėtų būti rengiamas bet kaip, nes jo pagrindinė funkcija yra informuoti ir sudominti potencialius darbuotojus siūloma darbo vieta. Nekonkretus, neprofesionalus darbo skelbimas tokią funkciją vargiai atliks. Ne ką mažiau svarbu pasirinkti ir tinkamus darbo skelbimo sklaidos kanalus. Personalo atrankos specialistai, pavaduojantys Jus šiame procese, parengs bei didžiausiuose darbo skelbimų portaluose ir socialinėje medijoje išplatins darbo skelbimus.
Pažymėtina, kad gali būti vykdomas ne tik aktyvių, bet, paraleliai, ir pasyvių kandidatų pritraukimas, „galvų medžioklė“. Pastaroji yra taikoma tada, kai siekiama sudominti bei pritraukti kandidatus, pasižyminčius didele darbo patirtimi, aukšta kvalifikacija, užimančius vadovaujančias pareigas.
Talentų pritraukimas, savaime suprantama, reikalauja gerokai daugiau pastangų, bet pastangos atsiperka keleriopai. Štai kodėl, ieškant didesnių nei vidutinių gebėjimų specialistų, vien darbo skelbimais neapsiribojama: darbuotojų ieškoma duomenų bazėse, socialiniuose tinkluose, kitose įmonėse ir pan. Pažymėtina, kad „galvų medžioklę“ svetimose „pievose“, t. y., kitose organizacijose, patartina patikėti specialistams iš šalies, nes taip bus išvengta interesų konflikto bei grėsmės Jūsų organizacijos įvaizdžiui.
Kandidatų atranka
Kai yra gaunasi CV, jie yra vertinami bei atrenkami tinkamiausi kandidatai. Taip pat yra atliekamas kandidatų vertinimas pasitelkiant įvairius metodus, pradedat pusiau struktūruotu interviu ir baigiant standartizuotais testais.
Jums pateikiama informacija apie atrinktus kandidatus, jų potencialą bei galimas rizikas. Su Jūsų lūkesčius atitinkančiais kandidatais susitiksite ir galėsite išsirinkti geriausią iš geriausių specialistų, papildysiančių Jūsų komandos gretas. Jeigu pageidausite, susitikimuose su potencialiais kandidatais dalyvaus ir Jūsų partnerio, kurį pasitelkėte darbuotojų atrankai atlikti, specialistai.
Pažymėtina, kad viso personalo atrankos proceso metu Jūsų pasirinkta personalo atrankos komanda informuos Jus apie vykdomą veiklą ir pasiektą progresą.