Raudondvario pilyje liepos 28 d. surengtoje apskritojo stalo diskusijoje Kauno rajono ir miesto savivaldybių, Susisiekimo ir Ūkio ministerijų bei Lietuvos geležinkelių atstovai kartu su didžiausių šalies logistikos, prekybos ir pramonės įmonių vadovas apžvelgė galimas Šiaurės jūros ir Baltijos jūros regionų jungties problemas, kurias jau šiandien būtina spręsti valstybės ir savivaldos mastu.
Renginys organizuotas vykdant Kauno rajono savivaldybės administracijos kartu su partneriais iš Suomijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos ir Vokietijos vykdomą Interreg programos finansuojamą projektą „Šiaurės jūros ir Baltijos jūros regionų jungtis – NSB CoRe“ – North Sea Baltic Connector of Regions NCB-CoRe.
Jo tikslas – paskatinti bendradarbiavimą tarp verslo ir viešojo sektoriaus išilgai transporto koridoriaus „Šiaurės jūra – Baltijos jūra“, kur ypatinga reikšmė tenka europinės vėžės geležinkelio koridoriui „Railbaltica“.
Siekiant jau dabar numatyti potencialias galimybes verslo įmonėms juo naudotis, reikalinga glaudi kooperacija tarp savivaldybių, kurių teritorijoje būtų plėtojamos logistikos, prekybos ir pramonės įmonės, ministerijų, atsakingų už susisiekimo infrastruktūros ir ūkio plėtrą ir bendrovės AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Renginį atidarė Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Jonas Gurskas. Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktoriaus pavaduotojas Nerijus Kaučikas skaitė pranešimą tema „Šiaurės jūra – Baltijos jūros koridoriaus infrastruktūros plėtra: Lietuva ir projektas „Rail Baltica“.
Ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento direktorius Vaidas Gricius pateikė informacijos apie pramonės įmonių skatinimą. Interreg projektą NSB Core pristatė Helsinki-Uusimaa regiono tarybos vyriausioji patarėja, NSB CoRe pagrindinio partnerio atstovė Malla Paajanen.
Apie Lietuvos geležinkelių perspektyvą vežant krovinius į vakarų šalis kalbėjo Integracijos į Europos geležinkelių tinklą sektoriaus vyriausiasis specialistas Ignas Gedgaudas.
UAB „Rail Baltica statyba“ direktoriaus pavaduotojas Mantas Kaušylas pristatė projekto „Rail Baltica“ plėtrą Lietuvoje, o konsultacinės bendrovės „Smart Continent“ direktorius, vadovaujantis partneris dr. doc. Andrius Jaržemskis – krovinių savininkų ir logistikos įmonių apklausų Lietuvoje ir visame koridoriuje Baltijos jūra – Šiaurės jūra rezultatus.
Renginį užbaigė apskrito stato diskusija „Ką turime padaryti, kad kroviniai būtų vežami geležinkeliais panaudojant intermodalinius terminalus?“, moderuojama dr. doc. Andrius Jaržemsko.