Baltarusijos grasinimas atšaukti baltarusiškų krovinių gabenimą per Klaipėdos uostą – nepamatuotas ir ekonomine logika nepagrįstas politinis sprendimas, spaudos konferencijoje teigė ekonomikos ir inovacijų ministras Rimantas Sinkevičius. Pasak ministro, taip Baltarusija negaus apčiuopiamos ekonominės naudos, kurią teikia krovinių tranzitas Lietuvos teritorijoje per Klaipėdos uostą.
„Klaipėdos uoste baltarusiški kroviniai sudaro apie 30 proc. krovos, todėl, priimdama sprendimą atšaukti krovinių gabenimą, Baltarusija turėtų paskaičiuoti ekonominius nuostolius ir įvertinti Klaipėdos uosto teikiamą komercinę naudą. Baltarusija taip pat turėtų atsižvelgti, kad, priėmusi šį ekonomiškai nenaudingą sprendimą, nubaus pati save, nes tai ženkliai atsilieps šios šalies ekonomikai“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministras R. Sinkevičius.
Ministro teigimu, jeigu Baltarusija oficialiai atšauktų krovinių gabenimą iš Klaipėdos uosto, toks Baltarusijos žingsnis galėtų sulaukti atsakomųjų Europos Sąjungos valstybių sankcijų. Vis dėlto, ministro teigimu, jas taikyti dar per anksti, be to, šios sankcijos turėtų apimti draudimus atskiriems asmenims, o ne visai Baltarusijos ekonomikai. Šiuo klausimu ES valstybių pozicija turėtų būti vieninga ir solidari.
Ministras taip pat atkreipė dėmesį, kad dėl šio galimo Baltarusijos žingsnio nukentėtų „Klaipėdos uostas“, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos uosto krovos bendrovės. Tačiau ministras patikino, kad dėl esamos situacijos Lietuvos verslininkai turėtų jaustis ramiai, jiems pavojus negresia.
Baltarusijos kroviniai pernai sudarė 30,2 proc. metinės Klaipėdos uosto krovos – jų perkrauta 15,5 mln. tonų.