Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) atsižvelgdama į nustatytus ribojimus individualios veiklos vykdymui dėl COVID-19, sudarė ekonominių veiklų sąrašą – jas vykdantiems, arba vykdžiusiems iki karantino paskelbimo, gyventojams bus taikomos VMI ir „Sodros“ mokestinės pagalbos priemonės.
Tai reiškia, jog individualią veiklą vykdantys gyventojai, kurių ekonominė veikla yra įtraukta į nukentėjusių nuo COVID-19 veiklų sąrašą ir kuriems nuo kovo 16 d. iki ekstremaliosios situacijos pabaigos atsiras mokėtinų mokesčių, bus automatiškai atleidžiami nuo delspinigių.
VMI primena, jog savarankiškai dirbantiems gyventojams deklaruoti pajamas ir sumokėti mokesčius bei socialinio draudimo įmokas šiais metais reikės vėliau nei įprasta – VMI nukėlė pajamų mokesčio deklaravimo ir mokėjimo terminą iki liepos 1 d.
Pasibaigus ekstremaliajai situacijai, tokie gyventojai turės du mėnesius mokesčiams sumokėti arba sudaryti mokestinės paskolos sutartį be palūkanų. Tokios pačios sąlygos taikomos ir „Sodros“ įmokoms, tik su „Sodra“ reikės sudaryti atskirą įmokų mokėjimo dalimis sutartį.
Jei gyventojas vykdo savarankišką veiklą, kuri nėra įtraukta į nukentėjusių nuo COVID-19 ekonominių veiklų sąrašą, tačiau taip pat susidūrė su veiklos iššūkiais dėl karantino šalyje paskelbimo, po mokesčio sumokėjimo termino pabaigos jis galės VMI pateikti supaprastintą prašymą „vieno langelio“ principu, skirtą tiek VMI, tiek „Sodrai“ dėl mokestinių pagalbos priemonių taikymo: delspinigių neskaičiavimo, naujų mokesčių neišieškojimo arba mokestinės paskolos sutarties sudarymo be palūkanų.
Savarankiškai dirbantys asmenys, kurie neturi darbo santykių ir negauna darbo pajamų karantino laikotarpiu, gali pretenduoti į 257 eurų fiksuoto dydžio išmoką. Taigi, jeigu asmuo, per paskutinius 3 mėnesius bent 1 dieną turėjo išsiėmęs verslo liudijimą ir jo veikla buvo uždrausta vyriausybės nutarimu ir nevykdė internetinės prekybos ar pan., gali teikti prašymą Užimtumo tarnybai dėl subsidijos gavimo savarankiškai dirbantiems asmenims.
VMI informuoja, kad Įsigijusiems verslo liudijimus – mokesčių permoka niekur nedings. Jei gyventojas vykdė veiklą įsigijęs verslo liudijimą, o ji šiuo metu yra ribojama, tai nutraukus verslo liudijimą, pajamų mokesčio permoką galima susigrąžinti arba ji galės būti įskaitoma kitam verslo liudijimui, kai tik veiklą bus galima vykdyti.
Nutraukus verslo liudijimą, gali būti įskaitytos arba sugrąžintos ir jau sumokėtos „Sodros“ įmokos. Tačiau prievolė mokėti minimalią mėnesio privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmoką – 42,37 Eur, išlieka, jeigu asmuo neturi darbo santykių ir nėra PSD draudžiamas valstybės.
Negalintys šios įmokos sumokėti ekstremaliosios situacijos laikotarpiu, privalės tai padaryti jai pasibaigus – dėl to jų sveikatos draudimas minėtu laikotarpiu nenutrūks.
Visą gyventojams, vykdantiems individualią veiklą, aktualią informaciją galima rasti VMI interneto svetainėje „COVID-19. Informacija vykdantiems individualią veiklą“.
Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI.



