Jei tenka bendrauti su automobilių pardavėjais, gali atrodyti, kad pastariems visiškai nieko neteko girdėti apie automobilio koroziją. Jų parduodami naudoti automobiliai – visi cinkuotu kėbulu ir kone pačios idealiausios būklės. Visgi visai netrukus ima aiškėti, kad realybė kur kas kitokia, nes vairuotojai būna priversti kratyti kišenes, tvarkant rūdžių pažeistas arkas, durų slenksčius, bagažinės dangčius, o kai kurie gali būti priversti net keisti visą automobilio dugną.
Mašinos antikorozinis padengimas nuo rūdžių
Cinkuotas automobilio kėbulas – dažniausiai pasitaikantis pardavėjų argumentas, klientams pasiteiravus apie kėbulo būklę ar rūdis. Nors minėta priemonė puikiai padėtų kovoti su korozija, bet ji nebus šimtaprocentinė apsauga, garantuojanti, jog kėbulas kada nors nebus pažeistas rūdžių, nes rūdija visi automobiliai – ne vien seni, bet ir gana nauji.
Antikorozinėmis priemonėmis labiau linkę rūpintis naujesnių automobilių šeimininkai. Taip yra ne dėl to, kad mašinas jau būna pradėjusios veikti rūdys, o paprasčiausiai siekiama apsisaugoti, kad to kaip ilgiau būtų įmanoma išvengti.
Kaip teigia specialistai, automobilių industrijoje pasitelkiami įvairiausi cinko mišiniai, nors jų storis nevienodas. Būtent tai ir lemia atsparumą korozijai. Visiškai normalu, kad kuo storesnė danga, tuo automobilis tampa sunkesnis.
Atsižvelgus į pastaruoju metu gaminamų automobilių tendenciją, kuomet pagrindinis siekis – menkos degalų sąnaudos, rinką pasiekia vis lengvesni automobiliai, tad nevertėtų stebėtis, kad mašinai nespėjus sulaukti dešimtmečio pradeda varginti korozijos problemos. Tuomet belieka vienintelė išeitis – mašinos antikorozinis padengimas Dinitrol.
Gamintojai siūlo skirtingą kokybę
Nepaisant to, kad rūdija visi automobiliai be išimčių, bet skirtumų galima atrasti net vienoduose modeliuose, pasirodo, įtakos rūdims gali turėti netgi spalva, nors nuo korozijos nėra apsaugoti visi automobiliai. Kategoriškai tvirtinti, jog senesni automobiliai labiau atsparūs, nebūtų galima. Tai puikiausiai atspindės automobiliai „Opel“. Teigti, jog opelis rūdija „ant akių“, nederėtų. Visgi kategoriškai teigti, jog neberūdija – taipogi nebūtų visiškai tikslu.
Dažnas vairuotojas teiraujasi, kurių šalių automobiliai patys pranašiausi, bet vienintelio teisingo atsakymo nėra, nes viskas priklausys nuo to, kiek automobilis buvo naudojamas. Tai lemia ne tik jo estetinę išvaizdą, o ir techninę būklę. Netgi ši smulkmena, kaip spalva, gali reikšti dideles pasekmes. Dažniausiai korozija apninka ratų arkas, durų slenksčiaus, bagažinės dangčius, variklio dangčio kraštus.
Mitai ir realybė
Vairuotojai dažniausiai linkę manyti, kad Vakarų šalims gaminami automobiliai žymiai geresni už tuos, kurie būna skirti, tarkim, mūsų šaliai. Tarkim, net ir nauji „Mercedes“ automobiliai praėjus keleriems metams gali jau turėti akivaizdžiai matomus korozijos požymius. Taip yra pirmiausia dėl to, kad Lietuvos klimatas automobilių šeimininkų visai nedžiugina. Kiekvienais metais žiemos metu išbarstoma apie šimtas tūkstančių tonų druskos mišinio, kuris neigiamai veikia automobilio kėbulą. Tuomet, kai pažeidžiama cinko danga, netrukus ant automobilio kėbulo pasimato pirmieji korozijos požymiai. Kai tam laiku neužkertamas kelias, jų daugėja.
Dar viena automobilininkų teorija, kurią girdime paskutiniu metu, kad gamintojai kuria automobilius tik garantiniam laikotarpiui, tad jam pasibaigus jau reikia kovoti nebe tik su rūdimis, bet ir be perstojo keisti pačias įvairiausias detales.
Keliuose privalu važinėti tik techniškai tvarkingoms transporto priemonėms, kurios atitinka techninius reikalavimus, nors reikėtų įvertinti tai, jog daugelis kelių vairuotojams nėra patys palankiausi. Pastebima, kad kone pusė techninei apžiūrai atvykstančių transporto priemonių neatitinka reikiamų reikalavimų. Anot „Vakarų Antikoras“ specialistų, ši problema nebūtų tokia dažna, jei būtų laiku pasirūpina antikoroziniu padengimu.