Šiuolaikiniu automobiliu tyliai ir komfortiškai važiuoti galima dėl sudėtingos važiuoklės konstrukcijos. Važiuoklė susideda iš įvairių ilgių ir formų svirčių, guminių įvorių, šarnyrų, guolių ir amortizatorių.
Jei kada teko autoservise stebėti, kaip atrodo važiuoklės patikra, turbūt net nepagalvojote, kad galėtumėte kažką panašaus padaryti patys. Tačiau, keletą dalykų važiuoklėje tikrai galima patikrinti naudojant tik keletą įrankių.
Amortizatorių patikra nenaudojant įrankių
Automobilio amortizatoriai yra atsakingi už smūgių sušvelninimą ir ratų sukibimą su keliu. Kai kurie autoservisai turi specialią įrangą, leidžiančią patikrinti amortizatorių efektyvumą procentais. Tačiau, pirminę patikrą tikrai galite atlikti ir patys, savo kieme.
Pirmiausiai pabandykite palinguoti visus keturis automobilio kampus. Jeigu amortizatorius netinkamai veikia, tai automobilį pavyks nesunkiai išlinguoti. Geri amortizatoriai tam priešinsis.
Tada pritūpę apžiūrėkite visus amortizatorius. Jų viduje dažniausiai yra specialus skystis. Jeigu riebokšlis viršuje tampa nesandarus, skystis prasiskverbia ir išbėga. Taigi, jeigu amortizatorius apibėgęs riebiu skysčiu – jį reikia keisti.
Paspardykite padangas ir klausykitės
Kai kuriems toks pasiūlymas skamba juokingai, bet keletą kartų nestipriai paspardę padangas neturėtumėte girdėti jokių barškesių. Jeigu girdite barškantį metalą, tai gali būti atsilaisvinusios stabdžių kaladėlės arba laisvas suportas.
Laikas kilstelėti automobilį
Pasiimkite domkratą, įsitikinkite, kad automobilis nenuriedės, ir kilstelėkite visus ratus po vieną. Suimkite nuo žemės pakeltą ratą ir pabandykite pajudinti jį į šonus. Visos važiuoklės dalys turi būti standžios, o jeigu kuri nors kliba – ją reikia keisti. Taip pat atkreipkite dėmesį į:
- Gumines apsaugas – šarnyruose ir pusašių galuose yra specialus tepalas, kuris užsandarintas po gumine apsauga. Jeigu apsauga pažeista, aplinkui turėtų būti pritaškyta tepalo.
- Įvores – guminės įvorės negali būti plyšusios ar įtrūkusios.
- Veržles ir varžtus – patikrinkite, ar nėra nepritvirtintų dalių. Visi varžtai ir veržlės turi būti priveržti.
Tai yra patarimai tik pirminei važiuoklės patikrai. Kiekvienas varžtas turi būti atitinkamai priveržtas, o kai kurias dalis galima patikrinti tik ant keltuvo. Taigi, profesionalus važiuoklės remontas ir patikra turėtų būti atliekami autoservise, patyrusių specialistų.