Lietuvos automobilių sporto federacijai patvirtinus 2022 metų drifto čempionato kalendorių, o iki sezono pradžios likus mėnesiui, apžvelkime kaip šiemet atrodys ir keisis itin didelius dalyvių ir žiūrovų srautus sutraukiantis sportas Lietuvoje.
„Pasaulis trečius metus iš eilės gyvena įtampoje – užtrukusią pandemiją keičia karas visai netoli mūsų sienų. Nežinomybė, šiurpūs vaizdai ir nerimas tapo pastoviais visuomenės palydovais, tad mintis apie sportą daugelis nustūmė šalin. Galbūt veltui?“, – klausimą kelia Lietuvos drifto čempionato organizatorius Linas Ramoška. „Juk būtent normalaus gyvenimo ritmo sutrikimas ir yra vienas iš pralaimėjimų agresoriui. Besitardami dėl čempionato svarstėme kaip sportas turėtų reaguoti į esamą situaciją, nes vienaip ar kitaip nuošalyje stovėti nemokame. Išvados pasiekėme paprastos: geriausia ką mes mokame, tai sutelkti didelius žmonių srautus ir leisti jiems iš arti pamatyti žmones, kurie dėl savo tikslų yra pasiryžę atiduoti viską. Tokių pavyzdžių demonstravimas yra itin svarbus šiuo metu, kaip ir įtampos bei psichologinio streso visuomenėje mažinimas, tad iš esmės mes ruošiamės labai stipriam sezonui ir pasistengsime savo stiprybes panaudoti tam, kad bent jau į Lietuvą atvykę pabėgeliai galėtų jaustis saugiai ir bent trumpam pamiršti siaubą, kurį teko patirti“.
Naujas konceptas
Po ilgą laiką trukusio skatinimo periodo, Lietuvos drifto čempionatas 2022-uosius pasitiks pasikeitęs. Vienas iš esminių pokyčių yra naujasis „PRO“ lygos konceptas.
„PRO lyga yra mūsų flagmanas ir būtent ji dažnu atveju atveda žmones į varžybas, – pasakoja Linas.
Paskutinius penkerius metus mes iš esmės į ją žiūrėjome kaip į laukinius vakarus, kur techniškai leidžiama yra viskas, ribojamas tik padangos plotis. Paskutiniai metai privertė suprasti, jog šis požiūris gal ir buvo sveikas sporto augimui, nes tūkstančius arklio galių išvystantys bolidai nuoširdžiai traukė visų akį, bet tuo pačiu vertė dalyvius daugiau laiko praleisti po automobiliais nei juose, keičiant pavarų dėžes ar kitus komponentus. Atlikę apklausą, pasitarę su dalyviais ir užsienio partneriais, nusprendėme imtis keleto veiksmų, kurie “PRO” lygą padarys stabilesnę. Pirmas sprendimas – leidžiamos padangos siaurinimas iš 285 į 265. Tikslas yra sumažinti dalyvių sukibimą su trasa, taip mažinant lūžtančių transmisijos detalių kiekį, bei savotiškai suribojant dalyvių biudžetą. Nei dalyviai, nei žiūrovai nemėgsta laukti, kol kažkas susišluos savo pavarų dėžę nuo asfalto – siauresnė padanga sumažins stresą šiems agregatams. Tuo pačiu sumažės ir galingumas, reikalingas dalyvauti „PRO“ lygos kovose, kur nors ir matomas dalyvių skaičiaus augimas, bet papildoma paskata sukuriant galimybę varžytis tikrai nepakenks. Antra priemonė – trasų parinkimas. Iki šiol buvo žengiama “Formula Drift” diktuojama kryptimi, kai labai galingos mašinos, labai efektingai važiuoja vidutiniškai sudėtingas trasas, tad jei turi pinigų galingumui ir padangoms, galimai būsi favoritas.
Po pernai metų bandymų su Šiaulių darbo rinkos mokymo centro trasa Kuršėnuose pripažinta, jog lėtesnė, bet žymiai sudėtingesnė trasa irgi gali būti įdomi tiek dalyviams, tiek ir žiūrovams. Pastaruosius galima prileisti arčiau trasos – taip arti, kad galėtų stebėti dalyvių veido išraiškas, kol jie vienu metu privalo slysti šonu, keisti pavarą, stabdyti koja, palaikyti variklio sūkius spaudinėdami akseleratorių ir dar išmynę sankabą, rankiniu stabdžiu bandytų pataikyti į posūkį, kuris yra nematomas per trasos kalvą – iš esmės prioritetu virsta meistriškumas.
Nesuklyskite – sezono metu toliau išvysite dalyvius Kačerginėje, kur važiuojama labai greitai ir „PRO“ lygos šarmas išliks, bet užsienio trasų pasirinkimai atrodys kitaip – pvz. Rygos itin greitą BIkernieki trasą pakeis Estijos „Kulbilohu“, kuri labiau panašesnė į ŠDRMC su dideliais aukščio pokyčiais ir mažesniu reiklumu arklio galioms.
Kartu su šiuo pokyčiu greičio kartelės kėlimą išgyvens „Semi PRO“ lyga. Jos trasos pasirinkimai artės prie „PRO“, taip siekiant sukurti tikrai skirtingas tris lygas: Street – naujokams, “Semi PRO” – pažengusiems ir „PRO“ – sporto meistrams. Natūralu, jog tokie pokyčiai yra rizikingi, bet bendruomenės palaikymas yra, o esama situacija reikalauja pokyčių.
Kalendorius įsiklausė dalyvių
Žvelgiant į šių metų kalendorių, dalyviai turėtų matyti keletą džiuginančių pokyčių. Esminis iš jų – daugiau atskirų varžybų. Nors organizatoriams gerokai patogiau per vieną savaitgalį, vienoje trasoje vykdyti pvz. dvejų ar trejų lygų varžybas, toks sprendimas riboja laiką, kurį dalyvis gali praleisti trasoje. Dėka tikrai išaugusio dalyvių skaičiaus, organizatoriai nutarė maksimaliai atskirti varžybas – jungtinių renginių liko kiek mažiau. Taip pat plečiasi ir geografija: smulkią trasą Druskininkuose pakeis nauja didelė trasa, „PRO“ lyga keliaus į Estiją, ko jau keletą metų nebuvo, o “Semi PRO” lyga išbandys trasą Balstogėje ir taip padės užmegzti ryšius su ten besikuriančia lenkų bendruomene. Nors iki varžybų teks pavažiuoti toliau, bet naujos trasos šį laiką kelyje turėtų atpirkti.
Sezono atidarymas už mėnesio
Saulei vis šilčiau glamonėjant Lietuvos klonius ir pievas, mintys apie pirmus startus taip pasiekia pilotų širdis. Jų maldos bus išklausytos jau balandžio 23-ąją dieną, kai Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose įvyks „Betsafe Drift Matsuri“. Tai jau tradicija virtęs renginys, kuris leidžia valandų valandas važinėtis itin smagia trasa, prisiminti kaip valdoma technika, atlikti rimtesnius testus ir tuo pačiu gerai praleisti laiką su visa drifto bendruomene.
Šiemet renginio organizatoriai ruošia naujas staigmenas tiek dalyviams, tiek žiūrovams, tiek ir Šiauliuose įsikūrusiems Ukrainos karo pabėgeliams – vienas iš šio renginio tikslų yra leisti regione prisiglaudusiems žmonėms patirti teigiamų emocijų, bei pasijausti priimtais į tautiečių tarpą. Platesnė informacija apie šį renginį ateityje, bet data ir vieta jau aiški – balandžio 23-oji, ŠDRMC autodromas Kuršėnuose.
2022 m. LIETUVOS DRIFTO ČEMPIONATAS | ||||
Et. | Data | Organizatorius | Vieta | Papildomos varžybos |
1 | 2022-05-20/21 | MB Cinkas | Kuršėnai | |
2 | 2022-06-17/18 | MB Cinkas | Kačerginė | Semi Pro |
3 | 2022-07-22/23 | MB Cinkas | Kuršėnai | Street |
4 | 2022-08-12/13 | EAL | Kulbilohu, Estija | |
5 | 2022-09-09/11 | LAF | Ryga |
2022 m. LIETUVOS DRIFTO SEMI-PRO LYGOS PIRMENYBĖS | ||||
Et. | Data | Organizatorius | Vieta | Papildomos varžybos |
1 | 2022-05-13/15 | VšĮ Autosportas | Druskininkai | Street |
2 | 2022-06-17/18 | MB Cinkas | Kačerginė | PRO |
3 | 2022-07-02/03 | VšĮ Autosportas | Alytus | Street |
4 | 2022-08-12/13 | MB Cinkas | Kuršėnai | |
5 | 2022-09-09 | MB Cinkas | Byalistok | |
2022 m. LIETUVOS DRIFTO STREET LYGOS TAURĖ | ||||
Et. | Data | Organizatorius | Vieta | Papildomos varžybos |
1 | 2022-05-13/15 | VšĮ Autosportas | Druskininkai | Semi Pro |
2 | 2022-06-11/12 | VšĮ Autosportas | Marijampolė | |
3 | 2022-07-02/03 | VšĮ Autosportas | Alytus | Semi Pro |
4 | 2022-07-22/23 | MB Cinkas | Kuršėnai | PRO |
5 | 2022-08-27/28 | MB Cinkas | Klaipėda | |
6 | 2022-09-17/18 | Molėtų ASK | Molėtai |
Parengta pagal www.drifting.lt