Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič su Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, Transporto kompetencijų agentūros, AB „Kelių priežiūra“ ir AB „Problematika“ vadovais aptarė kelių priežiūrą bei reagavimą į saugumo pažeidimus.
Pasitarimo metu ypatingas dėmesys skirtas kelio dangos, atitvarų, ženklų ir ženklinimo, tiltų ir kitų kelio statinių, kelių saugumo priemonių keliuose pažeidimams. Akcentuota būtinybė sutvarkyti apleistas ir eismui pavojingas pėsčiųjų perėjas, autobusų sustojimų aikšteles. Taip pat aptartas savivaldybių kelių ir žvyrkelių nuolatinės priežiūros finansavimas, darbų kontrolė.
Susisiekimo ministras J. Narkevič pabrėžė, kad į kelių dangos pažeidimus reaguojama per lėtai.
„Yra sukurta bendradarbiavimo, tikrinimo ir priežiūros sistema, tačiau reiktų operatyviau reaguoti į tuos kelių ruožus, kurie kelia pavojų eismo saugai“, – sakė ministras. Pasak jo, valstybės valdomos įmonės taip pat turėtų prisidėti prie kelių priežiūros savivaldybėse.
Laikinai einantis Kelių direkcijos direktoriaus pareigas Remigijus Lipkevičius teigė, kad šiemet savivaldybėms kelių priežiūrai skirta apie 140 mln. iš Kelių priežiūros ir plėtros programos bei dar 113 mln. eurų iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plano lėšų paskirstymo bei panaudojimo programos. Tad būtina siekti, kad šios lėšos būtų tinkamai investuotos, o darbai atlikti kokybiškai.
Per pasitarimą AB „Kelių priežiūra“ vadovas Rolandas Rutėnas pripažino, kad kai kuriais atvejais į kelių priežiūros problemas būtų galima reaguoti greičiau. Jis taip pat pabrėžė, jog būtina išlaikyti balansą tarp geresnio finansavimo ir geresnės kelių būklės.
AB „Problematika“ direktorius Artūras Palekas akcentavo, jog mūsų šalies kelių kokybė yra gana gera, vis dėlto būtina tiek atliktų darbų, tiek prevencinė kontrolė.
„Tokią kontrolę vykdo mūsų įmonė, vis dėlto ieškome būdų glaudžiau bendradarbiauti su kitomis įmonėmis“, – pridūrė A. Palekas.