Sėkmingai dirbanti floristė, pamažu plečianti veiklą nenorėtų įmonės, kuri neša milijoninį pelną, nes smulkusis verslas turi savo žavesio. Tai, kas čia sukuriama – vertinga, unikalu, ne štampuota, šalta masinė gamyba. Gėlių puokštė, rankdarbis, suteikiantis namams jaukumo – tai laimės palinkėjimas be žodžių, kuris išsipildo. Vieno žmogaus laimė lyg ratilai vandenyje – juda tolyn.
Su meile ir noru nudžiuginti sukurta puokštė dovanoja ypatingą nuotaiką klientui, žmogui, kuriam skirta dovana ir kompozicijos autorei. Jos verslas prasidėjo nuo pomėgio kurti, noro dovanoti draugams kažką originalaus, nestandartinio, išliekančio atmintyje.
Vėliau kilo mintis, jog tai gali tapti verslu. Darbšti, kaip bitelė verslininkė Olga, sugebanti rasti išeitį net, jei sudėtingas užsakymas nukrenta lyg sniegas vasarą, darbo dieną baigia su šypsena, nes jai pasisekė – jos pašaukimas kurti pelno jai duoną.
Iš jos parduotuvių į žmonių namus kasdien iškeliauja tai, kas įneša į žmonių gyvenimus daugiau laimės ir džiaugsmo. Apie tai, kad grožis dovanotas žmogui daro jį laimingesniu, nušviečia visą aplinką laimės spinduliais, ir kalbamės su floriste bei rankdarbiu meistre Olga Boguckiene. Olga atvėrė širdį tik mūsų skaitytojams.
Kaip atsirado jūsų meilė dabartinei veiklai?
Potraukis kruopštiems darbeliams, įvairiems rankdarbiams, matyt, užprogramuotas mano kraujyje ir tą pašaukimą kurti jaučiu nuo pat mažų dienų. Tiek kiek atsimenu save, mėgdavau viską, ką galiu karpyti, klijuoti ar pinti. Su amžiumi supratau, kad tie rankdarbiai išties patinka aplinkiniams, todėl su dar didesniu džiaugsmu ir pasididžiavimu juos kurdavau specialioms progoms: gimtadieniams, vestuvėms, krikštynoms ir kitomis, progomis, kai norėdavau kažką dovanoti ir suteikti džiaugsmo. Taip po truputį, aplinkinių raginama ir skatinama ėmiau galvoti apie verslą.
Tai buvo teisingas sprendimas, kuris ir suteikė tai, ką turiu dabar – sėkmingai veikiančios, įvairių gėlių kompozicijų prekybos, ne tik internetu, bet jau ir keliuose fizinėse parduotuvėse. Labai malonu, kad veikla, man teikianti tiek džiaugsmo, gali nešti ir finansinės naudos. O tai manau ir svarbiausia, nes šiais laikais, visi pasinėrę į darbus ir buitį, ir taip pamiršta dalykus, kurie jiems teiktų džiaugsmo ir pasitenkinimo, taip, kaip man ši veikla.
Patarkite kaip dekoruoti namus, kad jais džiaugtųsi širdis?
Šį klausimą labai dažnai užduoda klientai. Jis yra labiausiai populiarius ir tuo pačiu vien sunkiausiai atsakomas klausimas. Kiekvienas savo namus įsivaizduojame skirtingai. Tuo labiau, kad namai susideda iš skirtingų erdvių, kuriose ir turi vyrauti skirtingos emocijos ir interjeras. Šeimos su vaikais, viengungiai, vyresni žmonės, studentai ar menininkai – visi juos mato skirtingai ir kiekvienam ši vieta teikia skirtingas emocijas. Visada klientui uždavusiam šį klausimą, stengiuosi užduoti tiek klausimų, kad susidaryčiau vaizdą, kokiems žmonėms yra kuriamas interjeras ir tik tada galiu patarti, konsultuoti ir parinkti tinkamiausias spalvas ir interjero detales. Tai manau ir yra viena iš sėkmės sudedamųjų dalių – įsiklausyti ir išgirsti klientą.
Jūsų gėlių puokštės ypatingos-sakykite kiek laiko jas kuriate?
Ačiū už komplimentą. Viskas čia jau priklauso nuo kuriamos puokštės sudėtingumo ir emocijos. Taip, emocijos, kiekvienas mano gaminys yra dalelė manęs. Niekada neštampuoju jų kaip konvejeris. Net jei ir noriu pakartoti, vieną iš ankstesnių savo darbų, jis vis tiek sukuriamas šiek tiek kitoks. Nes, kaip ir sakiau prieš tai, man svarbiausia klientas.
Kartais jie net patys iki galo nežino ko konkrečiai jie iš tikrųjų nori, todėl puokštės padarymas yra tik dalis darbo, kurį reikia atlikti, kai nori sukurti tai, kas klientą nuoširdžiai džiugintų.
Vykdant stambesnius užsakymus, neretai tenka ir eskizus piešti, siųsti klientui, klausti jo nuomonės. O kartais klientas pats atsiunčia pavyzdį ir iškart parašo, kokie pakeitimai jam reikalingi – tuomet viskas paprasčiau.
Nuo ko patartumėte pradėti, kuriant savo verslą?
Mano nuomone, nuo idėjos ir didelio noro. Idealiausias variantas, surasti tai, kas patinka, ką jūs darytumėte ir nemokamai. Man šiuo atžvilgiu pasisekė, mėgstu kruopštų darbą, kurti grožį, pats procesas teikia man daug džiaugsmo. Ir manau, kad labai svarbu atsiminti, kad viskam reikia laiko, pastangų ir kantrybės. Medis negali užaugti per vieną dieną, taip ir pasodinus savo veiklos kauliuką, reikia duoti jam laiko, skirti dėmesio ir meilės ir tada jūsų veikla pradės augti.
Ar darbas grožio ir dekoro srityje paklausus mūsų šalyje?
Nesvarbu kokia sritis. Svarbiausia kokybė ir klientų rekomendacijos. Darbo man pakanka. Kaip ir sakiau, mano tikslas nėra kiekybė. Aš už kokybę ir patenkintus klientus. O kai yra ir kokybė ir patenkinti klientai, paklausa pati atsiranda. Čia paprasčiausias verslo ekonomikos dėsnis.
Kokie buvo sudėtingiausi klientų pageidavimai, su kuriais esate susidūrusi?
Sudėtingiausi būna vestuvių dekoracijų užsakymai, jų kūrimas ir gamyba. Puošėme ne tik bažnyčias, bet ir ant Baltijos jūros kranto vykusios šventės aplinką, bei jos vakarinio pobūvio dalį, kaimo turizmo sodyboje. Tai buvo išties begalė darbo, išmonės ir kantrybės pareikalavusi užduotis. Laimė, viską spėjau laiku ir šventė, bei jos nuotraukos atrodė išties įspūdingai. Gaila, bet užsakovas šių nuotraukų viešinti neleido.
O apie ne tokius didelius užsakymus, bet taip pat linksmus galima pasakoti išties nemažai. Pavyzdžiui praeitą savaitę paskambina vyriškis ir, tiesiog uždusdamas išrėkė, kad jam reikėtų kažko didelio ir įspūdingo, kadangi esančios jo ir žmonos vestuvių metinės, o dovanos jis dar neturi. Nemėgstu tokių užsakymų, atvirai sakau.
Bet, kaip čia atsisakysi padėti. Klientas paskambino 10 val ryto. Puokštę baigiau gaminti apie 13 val, tuo pat metu ieškojome pavežėjo – kurjerio, kuris tą puokštę galėtų iki 17 valandos nugabenti užsakovui, kadangi paskambinęs vyriškis tuo metu baigia darbą, o nuvežti reikėjo ne arti – iš Klaipėdos į Kauną. Daug streso, pokalbių telefonu, jaudulio.Bet, dideliam džiaugsmui, nuvežti pavyko. Kitą dieną – skambutis ir išties nuoširdi padėka. Tai man buvo kur kas didesnis atlygis nei gauti pinigai.
Ar jūsų veikla tapo sėkmės istorija?
Taip, tai mano sėkmės istorija, nes darau tai – kas man labai patinka. Kasdien kuriu grožį ir tai mane be galo įkvepia. Patenkinti klientai – svarbiausias mano laimėjimas. Aišku, reikia dar laiko ir pastangų, kad tai taptų lietuvių taip siekiamas milijoną uždirbąs verslas. Bet kita vertus, juk ne veltui yra sakoma, laimės, meilės ir sveikatos už pinigus nenusipirksi. Tad geriau liksiu džiaugsmą ir geras emocijas, žmonėms teikianti smulki rankdarbių kūrėja, negu didelės įmonės vadovė, kurios pagrindinis tikslas skaičiuoti pelną ir didinti pardavimus. Žinau, daug kam tai skamba banaliai, bet aš tai sakau nuoširdžiai, o nuoširdumas man atrodo viena esminių gyvenimo vertybių.