Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis.
Panevėžio aplinkkelis (kelias A17) praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, pirmieji 3 km – iki 4 eismo juostų. Įrengti jungiamieji keliai, viadukas per geležinkelį, tunelinis viadukas ir tuneliniai pravažiavimai, rekonstruoti tiltai per Nevėžio ir Lėvens upes. Eismo saugai gerinti įrengtos 2 „turbo“ žiedinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas, greičio valdymo ir įspėjimo sistemos – kintamos informacijos kelio ženklai.
Visame aplinkkelyje naudojamas naujas eismo organizavimo būdas – reversinės eismo juostos 2+1, t. y. dvi eismo juostos viena važiavimo kryptimi, viena – kita. Kas kelis kilometrus tos pačios krypties juostų skaičius kinta iš vienos į dvi ir atvirkščiai. Tai sudaro greitkeliui artimas eismo sąlygas, pasiekiamas didesnis važiavimo greičio tolygumas, užtikrinamas didesnis vidutinis greitis.
„Didžiausias 2+1 kelio pranašumas yra tai, kad atskiriami priešpriešiniai transporto srautai, taip eliminuojant vienus pavojingiausių – priešpriešinius susidūrimus. Tokio tipo kelyje taip pat sudaromos optimalios lėtesnio transporto aplenkimo sąlygos. Pagal užsienio šalių patirtį, įrengus 2+1 kelią, eismo įvykių su žūtimis reikšmingai sumažėja. Tai pirmasis toks kelio ruožas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Rangos darbus atliko AB „Panevėžio keliai“.
Bendra projekto vertė – 44,6 mln. Eur. Darbai finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) ir Lietuvos biudžeto lėšomis.
Papildomo III etapo metu planuojama atlikti ‚Nausodės viaduko virš kelio A9 Panevėžys–Šiauliai kapitalinį remontą. Bus rekonstruota Panevėžio aplinkkelio (A17) 11,015 km esanti dviejų lygių sankryža ir atliktas kapitalinis kelio Panevėžys–Šiauliai ruožo nuo 5 iki 6,05 km remontas. Darbus, kurių bendra vertė 3,8 mln. Eur, planuojama atlikti 2020 m.
Parengė Komunikacijos skyrius