Įmonės, kurios 2019 m. gruodžio 31 d. buvo laikomos patiriančiomis sunkumų, bet įrodžiusios, kad paraiškos teikimo metu nebėra tokiomis laikomos, galės taip pat pasinaudoti COVID-19 pandemijos padariniams mažinti skirtomis priemonėmis, tokiomis kaip „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“, „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ ir „Portfelinės garantijos paskoloms 2“.
„Dėl COVID-19 pasekmių ir karantino laikotarpio Lietuvos įmonės laikinai sustabdė ar net nutraukė veiklą. Atsižvelgdami į esamą situaciją, finansinių priemonių administravimo patirtį ir verslo poreikius, atnaujinome ir patobulinome INVEGA įgyvendinamas priemones. Tikimės, kad šie priemonių patobulinimai bus ypač naudingi šalyje veikiančioms įmonėms, kurios, pasinaudojusios paskolomis, sumažins finansinius nuostolius bei galės greičiau ir paprasčiau gauti joms reikalingų lėšų“, – teigia laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einantis energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.
Taip pat didesnis finansavimas skirtas priemonei „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ – finansavimo suma padidinta nuo 120 mln. iki 200 mln. eurų. Be to, dvigubai pailgintas paskolos terminas – nuo 36 iki 72 mėnesių. Paskoloms bus taikoma fiksuota metinė palūkanų norma priklausomai nuo paskolos trukmės: paskoloms iki 12 mėn. – 0,1 proc., paskoloms nuo 13 iki 36 mėn. – 0,19 proc., paskoloms nuo 37 iki 72 mėn. – 0,69 procento.
Pagal šią priemonę taip pat pakeisti paskolų administravimo mokesčio dydžiai: numatyta, kad paskolai nuo 130 tūkst. eurų iki 1 mln. eurų administracinis mokestis negalės būti didesnis nei 1 procentas. Paskoloms iki 130 tūkst. eurų administracinis mokestis negalės būti didesnis nei 2 proc. nuo paskolos sumos.
Teikdama paskolas pagal priemonę „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ (ASAP) INVEGA nebevertins paraiškas pateikusių įmonių kredito reitingo. Atnaujintomis sąlygomis teikiamoms paskoloms ASAP iš viso skirta 15 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Ši suma nustatyta, siekiant geriau atsižvelgti į verslo poreikius, kurie išryškėja analizuojant priemonių įgyvendinimą.
Taip pat nustatytas įpareigojimas priemonės „Portfelinės garantijos paskoloms 2“ valdytojui sudaryti duomenų teikimo sutartį su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba dėl prieigos prie Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registro. Šios priemonės valdytojas, laikydamasis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos patvirtintų taisyklių bei instrukcijų, gali naudotis šiuo registru tikrindamas, rezervuodamas ir tvirtindamas suteiktos valstybės pagalbos sumas.