Lietuvoje žiema yra gana bjauri. Dėl šylančio klimato žiemą galimi itin dideli temperatūrų skirtumai, kai dieną termometro stulpelis kyla iki +10, o naktį iki -10 ar net daugiau. Taip šokinėjant temperatūroms tirpsta sniegas, vakarėjant jis vėl virsta į plikledį ir ledą, o ryte vėl tampa vandeniu. O kur dar lietus ir sniegas… Tikras chaosas vyksta kiekvieną dieną ant kelio, kuriuo važiuoja mūsų automobiliai.
Kad lengviau kelio dangos chaosas būtų suvaldytas, į pagalbą ateina sunkioji technika, kuri barsto kelius smėlio ir druskos mišiniu. Visa tai kartu su sniego ir ledo koše atsiduria ant mūsų automobilio dugno ir kėbulo šonų. Druska graužia ne tik ledą ir sniegą, bet ir apsauginius automobilio kėbulo dažus. Po žiemos palindę po automobiliu galime aiškiai matyti, kad kai kuriose vietose ruduoja pagrindinis kėbulo priešas – rūdys.
Kaip su šiuo iššūkiu kovoti? Kas padeda apsisaugoti nuo tokio kenksmingo poveikio mūsų transporto priemonėms? Bet kurioje automobilių prekių parduotuvėje pasakys, kad sprendimai yra du. Vienas brangesnis, kitas pigesnis.
Brangesnis sprendimas – nanodanga
Nanodanga yra gana nauja technologija, apie kurią dar ne visi vairuotojai žino, arba įsigilinę tiek, kad galėtų paaiškinti, kaip ji veikia.
Specialiais prietaisais automobilio kėbulas padengiamas nano danga, skirta apsaugoti paviršius nuo vandens ir drėgmės. Vanduo tiesiog nubėga nuo kėbulo ant jo neužsilaikydamas. Taip pat ir visi nešvarumai: purvas, dulkės, žiemos metu barstomas smėlis ir druska. Kadangi druska graužia viską, išskyrus akmenį, nano danga turi būti kiek storesnė, nei purškiama ant priekinio stiklo.
Nano danga nėra amžina. Ji veiksminga išlieka 4-12 mėnesių, todėl rekomenduojama prieš kiekvieną žiemą ja pasirūpinti iš naujo. Nanodanga purškiama sudėtingais prietaisais. Prieš tai automobilis turi būti itin švariai nuvalytas ar net nupoliruotas. To namų garaže padaryti nepavyks, teks kreiptis į specialius autoservisus, kurie rūpinasi būtent nanodanga.
Dėl šios priežasties tai gana brangus sprendimas, tačiau gana efektyvus.
Pigesnis sprendimas – apsauginiai antikoroziniai purškalai
Apsauginiai antikoroziniai purškalai yra nebrangi, tačiau pakankamai efektyvi priemonė apsaugoti automobilio probleminėms vietoms. Purškalai yra pagaminti purškiamo vaško pagrindu. Tiesiog imate flakonėlį, supurtote ir užpurškiate ant automobilio kėbulo toje vietoje, kur gali pradėti (ar jau pradėjo) rinktis rūdys. Aišku, purkšti reikia ant sauso ir švaraus paviršiaus.
Kėbulo antikorozinis purškalas ir vaškas yra skirtingų spalvų, kad neišsiskirtų ant matomo kėbulo. Tuo tarpu bituminė danga yra juoda, nes ji skirta labiau automobilio dugno padengimui. Bitumas yra naudojamas ir klojant asfaltą, tad ši medžiaga pakankamai gerai sulaiko vandenį ir nešvarumus. Kadangi padengus automobilį tokia bitumine danga jo paviršius pasidaro šiurkštus, ant jo kaupiasi visi nešvarumai. Bet tai sulaiko purvo ir druskos patekimą ant kėbulo ir dugno. Bent jau kurį laiką.
Antikoroziniai purškalai yra skirti ir mėgėjiškam naudojimui. Tai reiškia, kad kiekvienas vairuotojas, turintis tinkamas sąlygas nusivalyti ir išsidžiovinti automobilį savo garaže, gali jų įsigyti. Čia nereikia specialių autoservisų, pakanka susirasti tinkamą priemonę interneto parduotuvėje, ir ji bus pristatyta tiesiai į namus. Perkant interneto parduotuvėje Eoltas.lt galima rasti platų apsauginių purškalų asortimentą kiekvieno kišenei.
Pabaigai – dar vienas patarimas. Dažniau plaukite savo automobilius žiemą. Pakanka nuvažiuoti į savitarnos plovyklą ir nuplauti savo automobilį karštu vandeniu pasirinkus vaškavimo funkciją. Taip jūsų automobilis bus irgi apsaugotas. Bent keletui dienų. Jei reikia ilgesnės apsaugos – rekomenduojama pasirūpinti ir antikorozine danga ir net pasvarstyti apie padengimą nano danga.