Nors sankabos naudojamos tiek mechaninėse, tiek automatinėse pavarų dėžėse, šįkart apibendrinsime tik mechaninių pavarų dėžių sankabų gedimus. Sankaba yra būtina norint perjungti pavarą – išmynus ją transmisija atsijungia nuo variklio, suteikiant galimybę perjungti pavarą.
Ne paslaptis, kad sankabos gedimai yra gana dažni, ypatingai moderniuose automobiliuose dėl sudėtingesnio dviejų masių smagračio. Diagnozuoti sankabos problemas nėra sudėtinga, kadangi jų įvairovė nėra didelė, o gedimų požymiai aiškūs. Štai keturi sankabos gedimai, su kuriais vairuotojai susiduria dažniausiai.
Barškantis dviejų masių smagratis
Užgesinkite variklį neišmynę sankabos – gesinimo metu smagračio barškėjimas girdimas geriausiai. Dabar užveskite automobilį ir pabandykite dar kartą užgesinti variklį, tik šįkart išmynę sankabos pedalą – jeigu barškėjimo neliko, tai laikas keisti smagratį.
Dviejų masių smagračiai sukurti siekiant sumažinti variklio vibracijas salone ir užtikrinti švelnesnį pavarų perjungimą. Tačiau, jų struktūra yra sudėtingesnė ir gedimai gana dažni.
Susidėvėjęs diskelis
Sankaboje naudojama frikcinė medžiaga, leidžianti sujungti variklį su transmisija. Nusidėvėjus sankabos diskeliui jis gali praslysti, ko pasekoje važiuojant kyla variklio apsukos, bet ne greitis. Tokiu atveju irgi teks nuimti pavarų dėžę ir sankabą.
Susidėvėjęs išminamas guolis
Jeigu paspaudus sankabos pedalą nuolat girdimas nemalonus garsas, greičiausiai jis sklinda iš sankaboje esančio išminamojo guolio. Jo keitimas yra gana sudėtingas, nes pirmiausiai reikia nuimti pavarų dėžę. Dėl to, jeigu atliekamas sankabos keitimas, remontas, rekomenduojama profilaktiškai pakeisti ir išminamą guolį.
Netinkamai veikiantis cilindriukas
Galiausiai, jeigu sankabos pedalas minasi per kietai, per minkštai, arba apskritai yra laisvas – tai gali būti netinkamai veikiantis arba visai neveikiantis cilindriukas. Turėkite omeny, kad sankaboje yra du cilindriukai – pagrindinis ir darbinis. Nustatyti konkrečią problemą turėtų specialistas.