Įgyvendinant europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ siekiama optimizuoti bendrą projekto sprendimų priėmimo grandinę, kad visos veiklos būtų įgyvendinamos efektyviai ir greitai. Apie tai Briuselyje su Europos Komisijos Transporto ir mobilumo direktoratu diskutavo Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Lenkijos atstovai.
„Visos šalys turi bendrą siekį, kad vienas didžiausių Baltijos jūros regiono infrastruktūros projektų, būtų įgyvendintas iki 2026 metų. Mes turime pasiūlymų, kaip būtų galima dar labiau spartinti darbus ir efektyvinti šalių bendradarbiavimą įgyvendinant projektą“, – sako susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.
Pasak viceministro, Lietuva vykdo savo įsipareigojimus ir deda visas pastangas, kad projekto koordinavimas būtų efektyvus ir sklandus. Esant poreikiui Lietuva yra pasirengusi padėti kitoms šalims ieškoti sprendimų.
Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas Lietuvoje sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Šiuo metu „Rail Baltica“ įgyvendinimo veiksmai vykdomi visose projekto geografinėse dalyse Lietuvoje.
Pristatant Lietuvos pažangą vykdant projekto veiklas buvo pabrėžiama, kad dar iki šių metų pabaigos bus baigta linija tarp Kauno centrinės stoties ir Palemono intermodalinio terminalo.
Vyksta aktyvus pasirengimas „Rail Baltica“ statyboms link Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Šiais metais bus skelbiamas pirkimas statybos darbams, statybą numatoma pradėti 2021 metais.
Anot viceministro, ypatingai svarbu užtikrinti projekto finansavimą 2021-2027 m. periodu Europos infrastruktūros tinklų priemonės biudžete.