Pasirašyta komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo Šiaulių mieste trišalė sutartis. Po keliolikos metų laikotarpio tai pirmoji sutartis, kuri nėra apskųsta ar laikina, dėl jos nepradėti jokie teisminiai procesai. Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centro (ŠRATC) atstovai užtikrino, kad, įsigaliojus naujai sutarčiai, rinkliavos dydis šiauliečiams išliks nepasikeitęs.
Užbaigus visas viešojo pirkimo procedūras, su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusiu konkurso nugalėtoju – UAB „Ecoservice projektai“ pasirašyta sutartis „Šiaulių miesto savivaldybės komunalinių atliekų surinkimo ir transportavimo į jų apdorojimo vietas (įrenginius) paslaugų teikimas“. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrinktas pagal kainos ir kokybės santykį. Sutartį pasirašė UAB „Ecoservice projektai“ generalinis direktorius Artūras Prokarenka, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos laikinasis direktorius Gintautas Sitnikas ir Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centro direktorė Jolita Šalkauskienė.
Pasak Jolitos Šalkauskienės, pasirašytos sutarties trukmė 4 metai su galimybe sutartį pratęsti dar 3 metams. Sutarties vertė per 1 metus sudarys ne daugiau nei 1 mln. Eur be PVM. Paslaugos teikėjui suteikiamas 180 kalendorinių dienų pasiruošimo laikotarpis, per kurį UAB „Ecoservice projektai“ turi visus atliekų turėtojus aprūpinti naujais (pagamintais ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių) atliekų surinkimo konteineriais, konteinerius identifikuoti, o identifikavimo duomenis perduoti į VšĮ Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centro duomenų bazę, atlikti kitus sutartyje nurodytus pasiruošimo darbus.
UAB „Ecoservice projektai“ vadovo Artūro Prokarenkos teigimu, įmonė vykdyti naują sutartį pasiruoš iki metų pradžios. Dabar perka naujus konteinerius, rūpinasi tinkamomis atliekų surinkimo mašinomis.
„Ši sutartis įtakos vietinei rinkliavai neturės, nes Savivaldybė įskaičiavo esamą rinkliavos dydį. Vienas iš svarbiausių rodiklių buvo sąlyga, kad įkainis gyventojams nedidėtų“, – komentavo Jolita Šalkauskienė.
Pagal kitą projektą Šiaulių mieste įrengus beveik 300 pusiau požeminių konteinerių aikštelių (planuojama iki 2019 m. pabaigos), paslaugos teikėjas privalės įdiegti konteinerių užpildymo lygio daviklius (sensorius), kuriuos naudodamas VšĮ Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras galės stebėti ir analizuoti pusiau požeminių konteinerių prisipildymą ir nurodyti paslaugos teikėjui, kada tuštinti konteinerius. Šiukšlių surinkimas turi būti vykdomas transporto priemonėmis, kurių variklis atitiks aukščiausią EURO VI standartą.
Sutartyje, be nurodytų įsipareigojimų, numatyta ir nauja, Lietuvoje dar neteikta tokioje sutartyje paslauga – didelių gabaritų atliekų surinkimas pagal individualų užsakymą. Gyventojai 1 kartą per metus galės užsisakyti, kad paslaugos teikėjas iš jų valdos išvežtų susidariusias didelio gabarito atliekas.
Paslaugos teikėjas pagal sutartinius įsipareigojimus taip pat privalės vykdyti didelių gabaritų, buityje susidarančių pavojingų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų ir naudotų padangų surinkimą ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.
Užtikrinant aptarnavimo kokybę, šiukšliavežėse bus įdiegti vaizdo registratoriai. Jų medžiagą vežėjas privalės pateikti ginčytinose situacijose. Taip pat bus sukurta išmaniųjų įrenginių mobilioji programėlė / aplikacija, skirta perduoti aktualią informaciją Šiaulių miesto atliekų turėtojams.
Savivaldybės atstovai tikisi, kad nuo 2006 metų pirmą kartą sklandžiai pasirašoma Šiaulių miesto savivaldybės komunalinių atliekų surinkimo ir transportavimo į jų apdorojimo vietas (įrenginius) paslaugos teikimo sutartis bus ilgalaikė ir vykdoma tinkamai.