Šiandien susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovu Algiu Lataku bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) generaliniu direktoriumi Mantu Bartuška kalbėjosi apie sklandų darbą COVID-19 sąlygomis. Taip pat aptarė šių įmonių darbą Baltarusijos įvykių kontekste.
Susitikime su valstybės valdomų įmonių vadovais ministras J. Narkevič akcentavo, jog transporto sektoriaus tikslas, užtikrinti, kad Klaipėdos uosto infrastruktūra bei „Lietuvos geležinkelių“ teikiamų paslaugų kokybė ir toliau tenkintų visų klientų poreikius. „Grėsmių arba neigiamų pokyčių šiuo metu nėra, transporto srautai juda įprasta tvarka. Klaipėdos uostas dirba įprastu režimu, Lietuvos geležinkelių darbo intensyvumas nemažėja – priešingai, pastebimos net didėjimo tendencijos“, – per susitikimą sakė ministras.
Susitikime dalyvavęs Lietuvos geležinkelių vadovas Mantas Bartuška teigė, kad Lietuvos geležinkeliai gali prisitaikyti ir prie mažesnių krovinių srautų, tačiau dabartiniame įvykių kontekste būtina plėsti rinkų geografiją.
„Mes turime ambicijų plėstis į kitas rinkas. Šiuo metu kalbamės su Lenkijos partneriais apie europinę kryptį, kad priklausymas nuo vieno ar kito regiono būtų kuo mažesnis“, – sakė LG vadovas Mantas Bartuška.
Pasak Klaipėdos jūrų uosto vadovo Algio Latako, Baltarusija yra svarbi jūrų uostui, mat čia iškraunama maždaug 15,5 tonos baltarusiškų krovinių (grūdai, mediena, anglis, koksas).
„Pati Baltarusija neturi ekonomiškai pagrįstų perspektyvų savo krovinius nukreipti kitur, nes tam reikalingi specializuoti terminalai, techninis pasirengimas. Kol kas nematome grėsmių, kad kaimyninė šalis atsisakytų mūsų uosto paslaugų“, – sakė A.Latakas.