Rugpjūčio 21-ąją Mažeikiuose lankėsi AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai. Kalbėta apie numatomus geležinkelio ruožo Rengės kryptimi atstatymo darbus, dėl kurių dalis gyventojų gali netekti privažiavimo prie savo namų. Problemų kyla dėl, kaip manoma, natūraliai transporto priemonėmis važinėjančių žmonių suformuoto žvyrkelio prie Pramonės g., elektros stulpo atramos. Svarstyta, kokių veiksmų galėtų ir turėtų imtis „Lietuvos geležinkeliai“, Mažeikių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir ESO, kad nenukentėtų šioje teritorijoje gyvenantys žmonės, o darbai būtų vykdomi sklandžiai.
Su AB „Lietuvos geležinkeliai“ Geležinkelių infrastruktūros Projektų valdymo departamento Kelių projektų valdymo grupės vadovu Raimondu Zemiku, projekto „Geležinkelio ruožo Mažeikiai – v. s. su Latvijos Respublika (Rengės kryptis) atstatymas“ vadove Rasa Riškiene, jos pavaduotoju Egidijumi Blekaičiu susitiko Savivaldybės administracijos direktorė Laima Nagienė ir Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa.
„Lietuvos geležinkeliai“ vykdo „Geležinkelio ruožo Mažeikiai – v. s. su Latvijos Respublika (Rengės kryptis) atstatymo“ projektą. Jame numatyta ties Pramonės g. bendrovei priklausančiame sklype kloti kabelį ir statyti įleidžiamąjį šviesoforą. Vykdant kabelio klojimo darbus bendrovė turės uždaryti natūraliai žmonių suformuotą keliuką (maždaug pusė jo teritorijos pagal geležinkelį priklauso „Lietuvos geležinkeliams“). Ateityje ant savo žemės sklypo ribos bendrovė, užtikrindama eismo saugumą, numato įrengti atitvarą, apsaugantį gyventojus ir pravažiuojančiuosius nuo geležinkelio. Tai atlikus, Pramonės g. 35 ir 39 namų gyventojai netektų privažiavimo prie savo namų.
Aptarti keli problemos sprendimo būdai: „pastumti“ žvyrkelį nuo geležinkelio gyventojų tvorų link, nes yra pakankamai vietos eismo juostai, tačiau kelio pastūmimui iš „Lietuvos geležinkelių“ teritorijos trukdo elektros stulpo atrama; pravažiavimui keliuku padaryti vieną eismo juostą ir iš abiejų pusių pastatyti ženklus priešpriešinio eismo pirmenybė, kad du automobiliai negalėtų prasilenkti.
Prie visų šių klausimų bus grįžta rugsėjo 12-ąją suplanuotame pasitarime. Iki tol Savivaldybė įsipareigojo įvertinti ir aptarti situaciją su Savivaldybės Saugaus eismo komisija (pirmininkas – Vietinio ūkio skyriaus vedėjas A. Žiulpa), Pramonės g. gyventojais, „Lietuvos geležinkelių“ atstovai – kreiptis į ESO dėl elektros stulpo atramos.
Susitikime įvardytos, aptartos ne tik su šiuo projektu susijusios problemos, kalbėta ir apie galimybę Mažeikiuose įrengti daugiau nei planuojama geležinkelininkų projektuose garso izoliacijos sienelių. Bendrovės atstovų teigimu, šiuo metu tokiems projektams nenumatyta papildomų lėšų – kiek gali skirti „Lietuvos geležinkeliai“, tiek skiria. Probleminių vietų yra visoje Lietuvoje, Mažeikiai – ne išskirtiniai.
Traukinių eismą atstatytame geležinkelio ruože numatyta atidaryti dar šiemet, todėl Savivaldybės administracijos direktorė kreipėsi į „Lietuvos geležinkelių“ atstovus, prašydama užtikrinti didesnį einančiųjų pėsčiųjų takais ir važiuojančiųjų transporto priemonėmis per geležinkelį saugumą. Susitikimo metu konkrečių pažadų negauta, todėl Savivaldybės administracija pateiks oficialų prašymą „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei dėl maksimalaus eismo dalyvių, kertančių geležinkelį, saugumo užtikrinimo.
Bendrasis skyrius