Siekdamos kuo daugiau žinių perduodi savo auklėtiniams lopšelio-darželio „Du gaideliai” pedagogės Renata Komičienė ir Laimutė Zdanavičienė prisijungė prie respublikinio interaktyvaus pilietiškumo ugdymo projekto „Kaip surasti Lietuvą 2017?”, skirto Vasario 16-ajai, Lietuvos valstybės atkūrimo dienai paminėti. Projekto tikslas – ugdyti vaikų tautinį ir pilietinį sąmoningumą, patriotinius jausmus tėvynei, plėsti vaikų supratimą apie Lietuvą.
Projekto metu vaikai gilino žinias apie Lietuvos istoriją, tradicijas, papročius. Studijavo žemėlapį, informacijos ieškojo internete. Žinoma, pirmiausiai Lietuvos pažinimas prasidėjo nuo savo gimtojo miesto Alytaus pažinimo. Vaikai pabuvojo Rotušės aikštėje, Miesto sode, klausėsi Laisvės Angelo istorijos. Susipažino su Nurimusio varpo legenda, aplankė Anzelmo Matučio muziejų ir parką. Visi drąsiai laipteliais kopė ant ilgiausio Lietuvos pėsčiųjų ir dviračių tilto. Nuo ten stebėjo ilgiausią Lietuvos upę – Nemuną, grožėjosi piliakalnio gamtovaizdžiu. Visus įspūdžius atkūrė savo piešiniuose, pasakojimuose tėveliams. Vaikučiai išsiaiškino, kokie yra Alytaus miesto simboliai. Herbą nulipdė iš smulkių popieriaus gabalėlių ir juo papuošė darželio salę.
Gerai pažinę savo miestą, darželio auklėtiniai gilino žinias apie Lietuvą. Daug sužinojo apie Vilnių, Kauną, Šiaulius ir Klaipėdą. Vaikai klausėsi Vilniaus atsiradimo istorijos, domėjosi Šaulių rajone esančiu Kryžių kalnu, Baltijos jūra. Susipažino su Lietuvos nacionaliniu medžiu, paukščiu, gėle, tautiniu drabužiu. Mergaitės, padedant mamytėms, pasigamino lininį galvos papuošalą. Lietuvos auksą – gintarą – stebėjo pro mikroskopą, aiškinosi, iš kur jis atsiranda.
Vasario 15 dieną teletilto metu vaikučiai dalijosi įgytomis žiniomis su Vilniaus lopšeliu- darželiu „Du gaideliai”. Jo metu vyko viktorina, vaikai pristatė savo miestą, atsakinėjo į draugų klausimus ir jiems uždavinėjo patys. Visi kartu giedojo Lietuvos himną, rodė savo gamintus darbelius, kalbėjo tarmiškai. Viktorinoje nugalėjo miestų draugystė. Abu darželiai įsipareigojo 2018 metais tęsti teletiltą ir pasikviesti dar po vieną įstaigą minėti Lietuvos valstybės atkūrimo dieną.
Šio interaktyvaus pilietiško projekto metu vaikai ne tik plačiau pažino savo šalį, bet ir turėjo galimybę bendrauti ir bendradarbiauti su kitais savo amžiaus vaikais.
Renata Komičienė, auklėtoja metodininkė