Pastaruoju metu ne tik vietinėje, bet ir respublikinėje žiniasklaidoje Šiaulių viešojo transporto bilietų kainų tema turbūt sulaukė daugiau dėmesio nei visų kitų Lietuvos miestų. Nors kainos už važiavimą viešuoju transportu yra peržiūrimos bei keičiamos ir kituose miestuose – Vilniuje – 2017.05.31, Kaune – 2017.06.13, Klaipėdoje – Savivaldybės taryba paskutinįjį 2017 metų mėnesį taip pat patvirtino, jog vienkartinis bilietas pas vairuotoją kainuos 1 eurą, o elektroniniai bilietai – kainuos 58 centus. Tikėtina, kad artimiausiu laiku kainų kilimo sulauks ir Panevėžys, kur šiuo metu vis dar nėra e.bilieto sistemos.
Šiaulių miestas bene vienintelis pradėjo pakankamai anksti ruoštis galimiems kainų pokyčiams: t. y. savivaldybė organizavo gyventojų apklausą, teiravosi kaip miestiečiai reaguotų ir būtų pasiruošę mokėti šiek tiek daugiau už kelionę, jei jiems būtų pasiūlytos kokybiškesnės paslaugos. Dideliam skeptikų nusivylimui – dauguma miestiečių pritarė simboliniam kainų didinimui. Pabrėžtina, jog pastaruosius keletą metų augant produktų ir paslaugų kainoms Lietuvoje, Šiauliuose, atsiskaitant e.laikmena, vienos kelionės kaina viešuoju transportu išliko žemiausia. Dabartinę kartinių bilietų kainų situaciją iliustruoja 1 pav.:
Pastaruoju metu ypač įsibėgėjęs kainų augimas, kaip teigia ekonomistai, lėtėja, tačiau visos įmonės už produktus ir paslaugas, tame tarpe ir viešojo transporto, šiandien moka daugiau, todėl suprantama, jog augant sąnaudoms ta pati fiksuota kaina išlikti dešimtmečius negali.
Šiaulių miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus sudaryta darbo grupė siūlys miesto Tarybai didinti tik vienos bilieto rūšies kainą, t. y. kartinio bilieto, kai atsiskaitoma e.laikmena, nuo 0,49 iki 0,54 Eur., t. y. apie 9 proc. Beje, pastaroji kaina galiojo nuo 2011 metų. Net ir pritarus Tarybai, Šiauliuose šios rūšies bilieto kaina išliks mažiausia, o perkamo pas vairuotoją – analogiška kaip Kauno, Vilniaus ir Klaipėdos. Kitos bilietų rūšys Šiaulių mieste neturėtų brangti. Tuomet kartinių bilietų kainų situacija galimai atrodys taip (žr. 2 pav.):
Svarbiausia akcentas šioje situacijoje yra tas, kad kainos kėlimu Šaulių mieste siekiama padidinti paslaugos vertę keleiviams. Kaip jau ne kartą buvo minėta, 2018 metais planuojama įsigyti dar 12 vnt. visiškai naujų miesto tipo autobusų su ES parama pagal priemonę „Miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas“, kur 15 proc. sudarys įmonės indėlis – apie 407 000 Eur. Taip pat niekam ne naujiena, jog Saulės miesto gatvėmis rieda ir 28 metų amžiaus autobusai, vis dar apie 50 proc. miesto autobusų parko yra beviltiškai pasenusio, todėl bent pusę to skaičiaus atjauninti pakeičiant 5-10 metų amžiaus autobusais, ketinama artimiausiu laiku.
Tai yra svarbiausi tikslai reaguojant į keleivių poreikius, o jei ketinama eiti koja kojon su laikmečiu, vadinasi investicijos į atsiskaitymus moderniomis formomis (bekontaktės kortelės, mobilieji telefonai) taip pat eilėje. Taip pat reiktų pridėti darbuotojų poreikius ir pagarbą jiems gerinant darbo sąlygas, todėl simbolinis kainos kėlimas konkrečiam galutiniam vartotojui – mūsų keleiviui reiškia didžiulę vertę visai miesto bendruomenei.