Personalo vadybininkais bet kas nedirba. Tai žmonės studijavę vadybą, apginkluoti atrankos kriterijais iš teorinių knygų ir besivadovaujantys centralizuotai parengtais reikalavimais tam tikrų profesijų darbuotojams. Įdarbinant vairuotojus, matyt, personalo vadybininkai kažkaip suklysta, kur turėtų būti pliuso, kur minuso ženklas, todėl priimami į darbą žmonės, kurie atrodo tarsi įkalinti, prievarta laikomi nekenčiamoje viešojo transporto priemonėje.
Autobuso bilietai brangsta, deja, komforto ne daugėja. Autobuso vairuotojas yra paslaugos teikėjas. Todėl jis turėtų ne tik saugiai vairuoti, bet ir mandagiai bendrauti. Vairuotojo darbas sunkus: pats vairavimas reikalauja įtempto dėmesio, ne visada džiugina atlyginimas, darbo sąlygos. Tačiau visus tuos reikalus turėtų vežėjai aptarti su savo darbdaviu, profesine sąjunga ar kita darbo sąlygas kontroliuojančia institucija. Kodėl niekuo dėtas keleivis turi gadintis nuotaiką, matydamas kenčiančios aukos išraišką vairuotojo veide.
Prie durų keleivis negali „gaudyti varnų“, jei nenori, kad jos užsidarytų prieš pat nosį. Tada vairuotojo veidas pagyvėja. Kažkur pasaulyje autobusų vairuotojai pasiūlo kopėtėles žmonėms su judėjimo negalėmis, kad šie galėtų saugiai ir patogiai įlipti ir išlipti. Pas mus retas autobusas privažiuoja prie pat stovėjimo aikštelės. Todėl seni, maži, po traumos ar su negale priversti šokte iššokti iš autobuso. Žmonės kalba, kad parduotuves lanko slaptieji pirkėjai. Gal reikėtų ir slaptojo keleivio?
Tikra problema autobuso bilietai. Visur, kur kažkas parduodama, galima atsiskaityti kreditine kortele ar be problemų gauti grąžą. Autobusuose tai reta išimtis. Bankomatai smulkių pinigų neteikia. Automatų, kur būtų galima įsigyti talonėlių anksti ryte ar vėlai vakare stotelėse su žiburiu nerasi. Jei gyveni sodų bendrijose ir iš ten vyksti į darbą ryte – gali pamatyti rūstų vežėjo veidą dėl to, kad verti jį ieškoti grąžos. Gali tikėtis pragiedrėjusio vairuotojo veido ir pilnos piniginės smulkių monetų.
Visur taikomos akcijos. 2018-10- 22 autobuso Dituva – Klaipėda šeimininkas „pradžiugino“ akcija, neleisdamas važiuoti autobusu žmonėms, kuriems reikalinga grąža. Taigi dėl tokios aptarnavimo kultūros įmanoma netekti darbo ar sutarto uždarbio. Tėvai, būkite rūpestingi, leisdami vaikus važiuoti autobusu. Jei vaikui duosite grįžimui iš treniruotės penkis eurus – galite ilgai nesulaukti jo grįžtančio: užsispirs vairuotojas ir neįleis į paskutinį autobusą.
Taigi – gero kelio, ištvermės, savitvardos, įdomių kančios išraiškų studijų.