„Lietuvos geležinkeliai“ apsisprendė dėl ilgalaikės strateginės investicinės programos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, modernizavimą ir pajėgumų didinimą. Iki 2030 metų suplanuotų investicijų portfelis siekia beveik 7 mlrd. Eur.
Planuojama, kad ši investicinė programa ne tik iš esmės sustiprins geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje, bet ir leis atsikratyti įsisenėjusių problemų.
„Tai esminis visos įmonių grupės valdymo pokytis. Investicijos, jų valdymas ir prioritetų nustatymas iki šiol grupėje nebuvo vykdytas nuosekliai. Įgyvendindami šį pokytį esame pasiruošę iš esmės sustiprinti valdomą infrastruktūrą ir padidinti jos pajėgumus. Tai kartu atvers naujas galimybes mūsų partneriams, sustiprins pagrindines susisiekimo jungtis su uostu ir tarptautinėmis rinkomis“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Svarbią dalį visų planuojamų investicijų „Lietuvos geležinkeliai“ pasiruošę pritraukti iš išorės investicinių šaltinių, daugiausia – Europos Sąjungos fondų. Kiti reikalingi resursai bus dengiami bendrovės lėšomis.
Vieną pagrindinių investicinių krypčių sudaro „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas, kuris verslui ir gyventojams atvers naujas duris į Vakarų Europą ir Skandinaviją. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelio liniją iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais.
Taip pat suplanuota artimiausiu laikotarpiu išspręsti infrastruktūros pajėgumų klausimus, kilusius dėl praeityje neskirtų pakankamų investicijų į geležinkelių infrastruktūrą ir sukaupto uždelstų kapitalinių remontų kiekio. Antrųjų kelių statyba, blokpostų įrengimas ir kitų priemonių taikymas leis išspręsti šias problemas.
Suplanuotos investicijos taip pat bus skirtos traukinių skleidžiamam triukšmui mažinti, galimybei didinti jų greitį, atnaujinti riedmenis bei mažinti nepageidaujamą poveikį aplinkai – naudoti ekologiškesnę ir resursus tausojančią energiją.