Gruodžio 4 d. pradėjo veikti rekonstruotas šviesoforas J. Jablonskio, Architektų ir Žemaitės gatvių sankryžoje. Pradėjus eksploatuoti atnaujintą šviesoforą, atsirado papildomos šviesoforo fazės, apsaugančios posūkį į kairę, sustabdant eismą iš priešingos pusės. Sustabdžius eismą, gali pailgėti laukimo prie šviesoforo laikas ir padidėti spūstys. Prašome eismo dalyvių stebėti kelio ženklus, planuoti savo laiką, galbūt, anksčiau išvykti iš namų.
Tikimės eismo dalyvių supratingumo ir tolerancijos didinant eismo dalyvių mieste saugumą. Neužmirškime, kad žmogaus gyvybė ir sveikata yra brangiausios žmogaus vertybės ir kelios sugaištos sankryžoje minutės jų neatstos.
Primename, kad UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ 2017 m. lapkričio 21 – 23 dienomis pradėjo eksploatuoti du rekonstruotus šviesoforų postus: P. Cvirkos – Žemaitės ir Serbentų – Pramonės gatvių sankryžose. Pradėjus eksploatuoti naujus šviesoforus, keitėsi šviesoforų posto veikimo fazės bei eismo kryptys sankryžose. Atsirado papilomos fazės, apsaugančios pėsčiuosius bei sukančius į kairę, dėl to pailgėjo stovėjimo prie šviesoforo laikas.
Eismo reguliavimas sankryžose suprojektuotas vadovaujantis VGTU atliktomis studijomis bei atestuotų transporto specialistų rekomendacijomis, paremtomis automobilių srautų matavimais bei transporto organizavimo programomis sudarytais modeliais. Serbentų – Pramonės g. sankryžoje šiuo metu vykdomi perskaičiavimai, artimiausiu metu planuojama keisti šviesoforo sankryžos šviesoforo programas bei atnaujinti eismą iš Pabalių pusės tiesiai abiem juostomis, optimizuojant pravažumą sankryža visomis kryptimis.
Kodėl atnaujinimui pasirinktos būtent šios sankryžos?
Senieji šviesoforų postai J. Jablonskio – Žemaitės – Architektų g., Pramonės – Serbentų ir Žemaitės P. Cvirkos gatvių sankryžose įrengti daugiau, kaip prieš 30 metų. Šviesoforų signalų žibintai buvo su kaitrinėmis lempomis, šviesoforų signalai buvo sunkiai matomi dėl pasenusių žibintų reflektorių, be to esant tiesioginiams saulės spinduliams buvo matomas taip vadinamas „fantomo efektas“ (tai yra klaidinantis saulės atspindys nuo šviesoforo žibinto reflektoriaus). Įrengti valdikliai UK-2 relinio tipo, buvo pasenę, pagaminti Rusijoje dar tarybiniais laikais, todėl dažnai sugesdavo. Sankryžų šviesoforų postus buvo būtina nedelsiant atnaujinti, nes jie kėlė grėsmę eismo saugumui.
Atnaujintuose šviesoforų postuose įrengti naujos kartos šviesoforų valdikliai su mikroprocesoriais leis ateityje įrengti centralizuotą nuotolinio šviesoforų valdymo ir stebėjimo sistemą, šviesoforai su šviesos diodų žibintais iš esmės pagerina eismo saugumą sankryžoje, nes šviesos diodų šviesoforai turi specialią optiką, kuri leidžia maksimaliai sumažinti, vadinamą „fantomo efektą“, todėl netgi saulės spinduliams krentant tiesiogiai į šviesoforą, vairuotojas aiškiai mato signalo reikšmes. Taip pat net ir perdegus vienam šviesos diodui, šviesos intensyvumas kompensuojamas kitų diodų, tad šviesos signalas bus vairuotojams aiškiai matomas. Lyginant su kaitrinių lempų, šviesos diodų šviesoforų žibintai yra kur kas ekonomiškesni ir ilgaamžiškesni, kas taip pat aktualu brangstant elektros energijai.
Ar naujieji šviesoforai tikrai išmanūs?
Naujieji šviesoforai valdomi specialiomis programomis ir detektoriais, kurie reaguoja į automobilių srautus. Kol vyksta detektorių derinimo darbai, gali pasitaikyti nekorektiškų jų veikimo atvejų, tačiau šios problemos išsispręs pabaigus juos derinti. Informacinių technologijų pagalba naujieji šviesoforai gali būti sujungti į koordinuotą eismo valdymo sistemą, kuriai jau dabar ruošiamės. Artimiausiu metu pateiksime informaciją apie galimybes organizuoti „žaliąją bangą“ Architektų – Žemaitės gatvėse. Šiuo metu analizuojame galimybes tai padaryti, nes šiose gatvėse vis dar lieka senaisiais valdikliais valdomų šviesoforų, kuriuos integruoti į naująją sistemą gana sudėtinga. Į bendrą valdymo sistemą yra teorinė galimybė integruoti ir papildomas išmaniąsias priemones: oro taršos matuoklius, numerių nuskaitymo, eismo priemonių skaičiavimo bei vaizdo stebėjimo priemones, tačiau šių priemonių įrengimas bei įdiegimas ženkliai padidina sankryžos įrengimo kainą. Beje, norime priminti, kad rekonstruotose sankryžose jau dabar yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padeda policijai nustatant eismo įvykių ar nusikaltimų aplinkybes.